Από το Blogger.








.

Άντζελα Γκερέκου: Έμφαση στη διαφήμιση μέσω του Διαδικτύου

Σε ειδική εκδήλωση που έγινε χτες, η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Άντζελα Γκερέκου αναφέρθηκε στη νέα διαφημιστική καμπάνια του ΕΟΤ για τη φετινή τουριστική χρονιά.
Στην ομιλία της η κα Γκερέκου, μεταξύ άλλων ανέφερε:

«Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τις θέσεις αυτές, μας ετέθη το ερώτημα «τι θα κάνετε με τη φετινή καμπάνια» αλλά για να απαντηθεί αυτό, έπρεπε πρώτα να αποκτήσουμε μια πλήρη εικόνα της κατάστασης που παραλαμβάναμε. Έχοντας πλέον στο μυαλό μας την εικόνα αυτή, σας αναφέρω τα δεδομένα τα οποία υπάρχουν, με βάση τα οποία πήραμε τις αποφάσεις μας και καταλήξαμε στο αποτέλεσμα που θα σας παρουσιάσουμε σήμερα.
- Πρώτο δεδομένο ήταν ότι η οικονομική κατάσταση του ΕΟΤ ήταν σχεδόν τραγική. Δεν θα ξανακάνουμε εδώ τη συζήτηση για τα υπέρογκα χρέη που αφέθηκαν πίσω - είναι κάτι που πιστεύω ότι όλοι το γνωρίζουμε ήδη καλά.
- Δεύτερο δεδομένο είναι ότι η χώρα τη στιγμή αυτή βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη οικονομική συγκυρία και όλοι καλούμαστε να εφαρμόσουμε δύσκολες αποφάσεις για να βγούμε από την κρίση.
- Τρίτο δεδομένο είναι ότι η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό - ειδικά το διάστημα αυτό - είναι πολύ κακή, λόγω του ότι έχουμε το «αρνητικό προνόμιο» να μονοπωλούμε τα ξένα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων, λόγω της κατάστασης της οικονομίας.
- Τέταρτο δεδομένο, είναι ότι ενώ ο Τουρισμός ως παγκόσμια δραστηριότητα, έχει περάσει κατά ποσοστό πάνω από το 80%-90% στο Διαδίκτυο, στην Ελλάδα το θέμα «Τουρισμός και Διαδίκτυο» σχεδόν αποτελεί «άγνωστη περιοχή».
- Πέμπτο και τελευταίο δεδομένο, είναι ότι τα μηνύματα και τα συμπεράσματα που υπήρχαν από την περυσινή καμπάνια ως προς συγκεκριμένα βασικά της σημεία, ήταν ιδιαίτερα αρνητικά.
Από την πρώτη κιόλας στιγμή, είχαμε δηλώσει ότι δεν ήταν δυνατόν να προχωρήσουμε σε δημιουργία εξ’ ολοκλήρου νέας καμπάνιας - κι αυτό για δύο βασικούς λόγους: χρόνο και χρήμα. Χρονικά, ήδη από τον Οκτώβριο-Νοέμβριο ήμασταν ήδη αργά και οικονομικά, οι δυνατότητες ήταν εξαιρετικά περιορισμένες. Σε καμία περίπτωση δεν θέλαμε να προχωρήσουμε σε επιλογές, οι οποίες θα ήταν βεβιασμένες και για το λόγο αυτό, καταδικασμένες σε αποτυχία.
Στόχος μας είναι, η νέα πολιτική για την επικοινωνία και την προβολή του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας, να γίνει με τους «όρους που πρέπει»: μετά από σκέψη, επεξεργασία, προετοιμασία, οργάνωση και κυρίως, να έχει προοπτικές αποτελεσματικής λειτουργίας σε ένα βάθος χρόνου. Το «αλλάζω καμπάνια, σήμα και λογότυπο» κάθε χρόνο είναι έξω από τη δική μας λογική - τη στιγμή μάλιστα που ανταγωνίστριες χώρες μας έχουν την ίδια επικοινωνιακή ταυτότητα για τον τουρισμό τους, δεκαετίες τώρα.
Τέλος, θα πρέπει να πούμε και λίγα πράγματα για τη φετινή στόχευση της καμπάνιας σε επίπεδο επιλογής Μέσων. Σε ότι αφορά τη γενικότερη υλοποίηση της επικοινωνίας του Ελληνικού Τουρισμού, ζητήσαμε τη συνεργασία των δύο βασικών φορέων του ΣΕΤΕ και του ΞΕΕ. Μετά από συναντήσεις τις οποίες είχαμε, αποφασίσαμε να συνεργαστούμε στο κομμάτι αυτό, επί τη βάσει προτάσεων οι οποίες θα γίνονται από τους δύο φορείς, θα συζητούνται σε μια κοινή Ομάδα Εργασίας και θα εγκρίνονται από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΟΤ. Αλλά όλα αυτά θα γίνονται με ρυθμούς και χρόνους, που θα μας εξασφαλίζουν αποτελεσματικότητα στους στόχους της επικοινωνίας μας.
Θέλω επίσης να ευχαριστήσω την εταιρία Le Spot και όλους τους ανθρώπους που δούλεψαν αφιλοκερδώς για τη δημιουργία αυτού του spot, το οποίο δεν στοίχισε ούτε ένα ευρώ στον Έλληνα φορολογούμενο. Χρησιμοποιώντας πλάνα από παλαιότερη διαφημιστική καμπάνια και με την εξαίσια μουσική επένδυση του Μάνου Χατζιδάκι καταφέραμε να δημιουργήσουμε ένα αποτέλεσμα που μας κάνει, πιστεύω, όλους περήφανους. Εύχομαι λοιπόν σε όλους «Καλημέρα!» και καλή πορεία για τον ελληνικό τουρισμό.»

Πηγή: www.kathimerini.gr

Αλέξης Σωτηρόπουλος – Τρίτη 9 Μαρτίου 2010