Από το Blogger.

Στο επίκεντρο η προσέλκυση Κινέζων τουριστών στην Ελλάδα



Τεράστια περιθώρια να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες από την Κίνα, η οποία πρωταγωνιστεί τα τελευταία χρόνια στη διεθνή τουριστική σκηνή, έχει η χώρα μας.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του προέδρου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Ανδρέα Ανδρεάδη, κάθε χρόνο επισκέπτονται τη χώρα μας περίπου 100.000 Κινέζοι τουρίστες. Παρά το γεγονός ότι τα επίσημα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι οι αφίξεις από την Κίνα για το 2012 έφθασαν σε 12.203, ο ΣΕΤΕ υπολογίζει ότι αρκετοί Κινέζοι επισκέπτες έρχονται μέσω μιας άλλης χώρας Σένγκεν.
Οι φορείς του τουρισμού επισημαίνουν ότι σε πρώτη φάση η πολιτική για την προσέλκυση Κινέζων τουριστών θα πρέπει να επικεντρωθεί σε τουλάχιστον δύο έτοιμα εξειδικευμένα προϊόντα που μπορούν να προωθηθούν άμεσα στην εν λόγω αγορά. Το πρώτο αφορά στην προσέλκυση επισκεπτών σε νησιά του Αιγαίου και ειδικότερα στη Σαντορίνη για γαμήλιες τελετές. Το δεύτερο αφορά στην προσέλκυση Κινέζων σε Αθήνα ή Θεσσαλονίκη με πακέτα που θα συνδυάζουν και μία άλλη πόλη του εξωτερικού, για παράδειγμα τη Ρώμη, το Παρίσι ή την Κωνσταντινούπολη. Στο ταξίδι τους στην Ελλάδα θα μπορούν να επιδίδονται στην αγαπημένη τους συνήθεια για πολυτελείς αγορές και να πραγματοποιούν εκδρομές.  
Ο συνολικός εξερχόμενος τουρισμός από την Κίνα αναμένεται ότι θα φθάσει τα 100 εκατ. έως το 2015, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΤΕ. Μέχρι και το 2011 ήταν περίπου 4 εκατ. Κινέζοι. Εντυπωσιακά ήταν τα μεγέθη της κινεζικής αγοράς για το 2012. Οι δαπάνες των Κινέζων τουριστών στο εξωτερικό αυξήθηκαν σε ποσοστό 40% σε σχέση με το 2011, φθάνοντας σε 102 δισ. δολ. Έτσι πέρασαν στην πρώτη θέση των εθνικοτήτων με τις υψηλότερες δαπάνες διεθνώς, αφήνοντας πίσω Γερμανούς και Αμερικανούς. Επίσης, πέρυσι ταξίδεψαν εκτός των συνόρων της χώρας τους 80 εκατ. Κινέζοι. Τα ταξίδια αναψυχής βρίσκονται στην κορυφή της ζήτησης εξερχόμενων ταξιδιών για τους Κινέζους, με τους μήνες Μάιο, Οκτώβριο και Δεκέμβριο να αποτελούν τις περιόδους αιχμής. Δηλαδή, τους μήνες που η τουριστική δραστηριότητα στην Ελλάδα είναι μειωμένη ή ελάχιστη. Τα βασικά κριτήρια επιλογής ενός ευρωπαϊκού προορισμού από τους Κινέζους ταξιδιώτες είναι τα luxury brands, η ύπαρξη κινεζικής κοινότητας και τα αξιοθέατα, ωστόσο οι βασικοί παράγοντες που αποθαρρύνουν τους Κινέζους να ταξιδέψουν στο εξωτερικό είναι τα ζητήματα ασφάλειας, η δυσκολία απόκτησης βίζας, καθώς και η δυσκολία επικοινωνίας. Σημαντικό ρόλο στην επιλογή του προορισμού παίζουν και οι απευθείας αεροπορικές συνδέσεις, ένα θέμα το οποίο για τη χώρα μας δεν έχει ακόμη επιλυθεί. Επίσης, για να μπορέσει η Ελλάδα, ως τουριστικός προορισμός, να διεισδύσει μεσοπρόθεσμα στην κινεζική αγορά θα χρειαστούν συντονισμένες και στοχευμένες ενέργειες με τη δημιουργία συγκεκριμένου σχεδίου μάρκετινγκ, που σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ θα επιχειρήσει να υλοποιήσει η Marketing Greece σε συνεργασία με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ).

Πηγή: www.kathimerini.gr

Αλέξης Σωτηρόπουλος - Δευτέρα 13 Μαΐου 2013