Από το Blogger.








.

Κρουαζιέρα: 15% φέτος η αύξηση στην Ελλάδα


Σε έναν από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς επιβατών κρουαζιέρας στον κόσμο εξελίσσεται η Ελλάδα, με τον Πειραιά να φιγουράρει στην πρώτη τριάδα μεταξύ των λιμανιών της Μεσογείου σε επιβάτες μετεπιβίβασης (transit), μαζί με τα λιμάνια Σιβιταβέκια της Ρώμης και αυτό της Βαρκελώνης.
Παρά, εξάλλου, την οικονομική ύφεση, οι εκτιμήσεις των ειδικών για τις επιδόσεις φέτος της κρουαζιέρας είναι ιδιαίτερα ευοίωνες, προβλέποντας μία αύξηση της τάξης του 15% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Όπως εκτιμούν παράγοντες του κλάδου, 5,5 εκατομμύρια επιβάτες transit αναμένεται να επισκεφθούν φέτος τη χώρα μας, αυξημένοι κατά περίπου 500.000 σε σχέση με πέρυσι. Μόνο το λιμάνι του Πειραιά εκτιμάται ότι θα υποδεχθεί περίπου 900 κρουαζιερόπλοια, που θα μεταφέρουν περίπου 2,2 εκατ. επιβάτες.
Η φετινή, όμως, αύξηση σε επιβάτες κρουαζιέρας δεν συμβαδίζει με αντίστοιχη αύξηση εσόδων για τη χώρα μας. Η Ελλάδα αποτελεί εξαιρετικά ελκυστικό προορισμό κρουαζιέρας, ακόμα όμως δεν καταφέρνει να απορροφήσει τα τουριστικά έσοδα που της αναλογούν, καθώς τα ελληνικά λιμάνια δεν προτιμώνται ως σημεία εκκίνησης κρουαζιέρας (home ports) και στη συντριπτική πλειοψηφία αποτελούν σήμερα κυρίως λιμάνια διέλευσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι η μέση δαπάνη ανά επιβάτη στα λιμάνια εκκίνησης είναι της τάξης των 600 ευρώ, έναντι περίπου 80 στα διέλευσης, καθώς στην πρώτη περίπτωση στα έξοδά τους συμπεριλαμβάνονται και οι δαπάνες διαμονής, ενώ η χώρα καρπώνεται επιπλέον όφελος μέσω των αεροπορικών εισιτηρίων.
Επίσης, οι εταιρείες κρουαζιέρας συνήθως χρησιμοποιούν τα λιμάνια εκκίνησης ως βάσεις από όπου προμηθεύονται καύσιμα, τρόφιμα και λοιπό εξοπλισμό, ενώ πραγματοποιούν και μεγάλο μέρος των επισκευών των πλοίων. Από την άλλη πλευρά, οι επισκέψεις των επιβατών στα λιμάνια διέλευσης έχουν μικρή διάρκεια, με αποτέλεσμα οι δαπάνες τους να αφορούν κυρίως τρόφιμα, τουριστικά είδη, μεταφορές και αξιοθέατα.

Πηγή: www.ethnos.gr

Αλέξης Σωτηρόπουλος – Δευτέρα 8 Ιουλίου 2013