Από το Blogger.

Greek Tourism on the Rebound


του Γιάννη Μπουμπάρη

Το περιρρέον κλίμα που επικρατεί στον Τουρισμό -και όχι μόνο- αποτέλεσε το κίνητρο της προσπάθειας που έχουμε ξεκινήσει εδώ και λίγο καιρό. Ο τουρισμός είναι ένα πεδίο πάνω στο οποίο έχουμε αποκτήσει γνώσεις και κατάρτιση αποτελώντας τα εφόδια για να μπορούμε να εκφράσουμε την άποψη μας και όχι να απλά “πουλάμε’’ ιδεολογίες και εμπειρία. Είμαστε νέοι και ως γνωστόν οι ευκαιρίες εξέλιξης που μας δίνονται στην αγορά εργασίας είναι περιορισμένες. Κυρίως οφείλεται στη φιλοσοφία και την κουλτούρα που έχουμε ως άνθρωποι, στις λανθασμένες επιλογές που κάνουμε, οι οποίες είτε μας αποφέρουν βραχυχρόνια οικονομικά οφέλη είτε απλά διευκολύνουν τις χρηματικές μας ροές. 
Ο κλάδος που μας απασχολεί είναι ο Τουρισμός, ο οποίος για τη χώρα μας είναι η μόνη σίγουρη πηγή εσόδων, καθώς η Ελλάδα αποτελεί ένα brand name το οποίο πολλοί θα ζήλευαν. Είναι σίγουρα έτσι; ή απλά είναι ένα καλοστημένο παραμύθι το οποίο μας προωθούν οι αρμόδιοι; 
Ας ξεκινήσουμε από το στερεότυπο των σταθερών εσόδων. Σύμφωνα με έρευνες ο αριθμός αφίξεων έχει αυξηθεί σε σχέση με προηγούμενες σεζόν, τα τουριστικά έσοδα όμως είναι αισθητά μειωμένα. Η αιτία κρύβεται στο γεγονός ότι τα συμφέροντα του περιζήτητου τουριστικού μας προϊόντος έχουν ΄΄ενοικιαστεί΄΄ επί της ουσίας από διεθνούς φήμης και εμβέλειας Tour Operators σε εξευτελιστικές τιμές∙ αυτό σημαίνει μηδαμινό κέρδος για τους ιδιοκτήτες τουριστικών επιχειρήσεων. Επιπλέον, τα πακέτα all inclusive που προσφέρονται από τους T.O αφήνουν μικρό περιθώριο κέρδους και στην πληθώρα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (εστίασης, τουριστικών ειδών κτλ.) που βρίσκονται  στον περιβάλλοντα χώρο του ξενοδοχείου, οδηγώντας τα σταδιακά στην αλλοίωση του προσφερόμενου προϊόντος τους ή στη χρεοκοπία. Τα γεγονότα αυτά υποβαθμίζουν μια τουριστική περιοχή και κατ’ επέκταση την ποιότητα ζωής του τοπικού πληθυσμού. Όσον αφορά το brand name της χώρας θα μπορούσε να γίνει εκτενής αναφορά. Εν συντομία όμως μπορούμε να πούμε ότι στο μυαλό των επαγγελματιών του τουρισμού, το προϊόν έχει μείνει στις χρυσές εποχές και στη χρήση απαρχαιωμένων τεχνικών και μεθόδων προώθησης του. Η Ελλάδα σαν προορισμός έχει ένα brand name το οποίο ποτέ δεν έχει σφυρηλατηθεί σωστά ούτως ώστε να λειτουργήσει προς όφελος του Τουρισμού μας. Δαπανήσαμε εκατομμύρια όλα αυτά τα χρόνια για να προάγουμε τον τουρισμό, χωρίς να κάναμε branding της Ελλάδας. Δε διαχειριστήκαμε την εικόνα μας, δεν ακούσαμε τι σκέφτονται οι άλλοι για μας. Τα Brand names τα δημιουργούμε εμείς γι’ αυτό εμείς πρέπει να είμαστε αυτοί που θα πάρουμε την τύχη μας στα χέρια μας.

ΕΧΟΥΜΕ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΝΑ ΟΡΑΜΑΤΙΣΤΟΥΜΕ
ΚΑΙ ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΟΡΑΜΑΤΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Και εδώ ερχόμαστε εμείς ένα γκρουπ από νέους, φιλόδοξους, ονειροπόλους και εξελισσόμενους επαγγελματίες του κλάδου οι οποίοι θέλουμε να συμβάλλουμε στην αλλαγή και στην εξέλιξη του κλάδου αυτού που ελπίζουμε να είναι ο κινητήριος μοχλός που θα μας βγάλει από την κρίση που μας ταλανίζει εδώ και πέντε χρόνια. Οποιοσδήποτε διαβάσει την παραπάνω πρόταση θα σκεφτεί πως είναι πολύ ρομαντικό ένα γκρουπ από νέους να πιστεύουν πως μπορούν να αλλάξουν ένα ολόκληρο σύστημα. Από την άλλη μεριά όμως, πως μπορεί κάποιος να είναι σίγουρος πως θα αποτύχουμε από τη στιγμή που επί της ουσίας κανένας δεν έχει επιχειρήσει κάτι παρόμοιο. Μια λέξη είναι αυτή που μας εκφράζει, REBOUND. Γιατί; Επειδή ό,τι χρειαζόμαστε το έχουμε, απλά αστοχήσαμε και πρέπει να ξαναπροσπαθήσουμε. Νέες ιδέες, φρέσκια φιλοσοφία, ανοιχτό μυαλό και συνεργασία είναι αυτά που θα επιχειρήσουμε να προάγουμε σαν σελίδα. Η σελίδα δεν είναι δική μας, είναι όλων μας, είναι φτιαγμένη για να μπορεί ο κόσμος να επικοινωνεί αυτά που σκέφτεται, αυτά που οραματίζεται. Δεν είμαστε ιδιοφυίες, δεν είναι σωστά όλα όσα λέμε και προτείνουμε, δεν είναι όλα τα όνειρα μας υλοποιήσιμα, αλλά αν δεν ακούσουμε τη γνώμη όλων δεν θα μπορέσουμε να καταλάβουμε οι ίδιοι τα λάθη μας. Μέσα από αυτά γινόμαστε πιο δυνατοί, πιο δυναμικοί, πιο έμπειροι και πιο έξυπνοι. Στη σελίδα μας δεν ξεχωρίζουν άνθρωποι, ξεχωρίζουν ιδέες και γι’ αυτό θα χρειαστούμε τη βοήθεια όλων σας. Η χώρα μας χρειάζεται φρεσκάδα, ανανέωση και ο τουρισμός μας ακόμα περισσότερο ανάκαμψη - REBOUND είναι το σύνθημα και η μπάλα είναι στα χέρια μας.

Greek Tourism on the Rebound
http://www.facebook.com/TourismOnTheRebound

Παρασκευή 12 Ιουλίου 2013