Από το Blogger.

«Ακριβή» η Αθήνα για τη Ryanair που θέλει να φέρει 4,5 δισ. έσοδα


Τη δημιουργία νέων βάσεων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και τη μεταφορά 10 εκατ. τουριστών στην Ελλάδα έως το 2017, με αντάλλαγμα την κατάργηση του «Σπατόσημου» για τις νέες διαδρομές και τη μείωση των τελών του Ελ. Βενιζέλος κατά 5 ευρώ ανά επιβάτη, πρότεινε η Ryanair.
Σε συνέντευξη Τύπου, την οποία παραχώρησε στην Αθήνα η αναπληρώτρια διευθύντρια ανάπτυξης δρομολογίων της εταιρείας, Κέιτ Σέρι, η Ryanair επανέλαβε την πρότασή της για τη «σωτηρία» του ελληνικού τουρισμού. Κατά την πάγια επικοινωνιακή πρακτική της Ryanair σε όλη την Ευρώπη, η κυρία Σέρι κατηγόρησε το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών για υψηλά τέλη, ενώ χαρακτήρισε ως μονοπώλιο την Aegean Airlines.
Μόνο η Ryanair, είπε, μπορεί να φέρει αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 40% και συμπλήρωσε ότι η διεθνής πρόσβαση στην Ελλάδα είναι μη ανταγωνιστική, αφού άλλες πόλεις είναι αρκετά φτηνότερες, ενώ υποστήριξε ότι το Ελ. Βενιζέλος είναι κλειστό για τις εταιρείες χαμηλού κόστους. Έτσι, ισχυρίστηκε ότι η ελληνική πρωτεύουσα είναι κατά πολύ ακριβότερη σε σχέση με άλλες ανταγωνιστικές μητροπόλεις, όπως η Μαδρίτη και η Ρώμη.
Η Ryanair υποστηρίζει ότι μπορεί να φέρει 10 εκατ. επιβάτες έως το 2017, εκ των οποίων τέσσερα εκατ. στην Αθήνα, δύο εκατ. στη Θεσσαλονίκη και τέσσερα εκατ. στους υπόλοιπους αερολιμένες, ενώ υπόσχεται να αντικαταστήσει το κενό χωρητικότητας των υπόλοιπων αερογραμμών.
Αυτά 10 εκατ. επιβατών, είπε η κυρία Σέρι, θα φέρουν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας, 4,5 εκατ. νέους τουρίστες στην Ελλάδα και 4,5 δισ. ευρώ έσοδα για την εθνική οικονομία. Επίσης, σημείωσε ότι η εμπλοκή της στο εσωτερικό θα φέρει φτηνότερα εισιτήρια, η δε φτηνότερη πρόσβαση θα οδηγήσει σε οικονομική ανάπτυξη.
Πρόθεση της εταιρείας, είπε, είναι το πλάνο να ξεκινήσει από τον Οκτώβριο του 2013 με τη δημιουργία δύο βάσεων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και την εγκατάσταση της σε Μυτιλήνη, Καβάλα και Ιωάννινα, εγκαινιάζοντας συνολικά περισσότερα από 150 δρομολόγια, που θα δημιουργήσουν 8.500 νέες δουλειές.
Οι προϋποθέσεις που έθεσε για την έναρξη του επιχειρηματικού σχεδίου είναι:

- Το «Σπατόσημο» να παραμείνει 12 ευρώ ανά επιβάτη για όλα τα υπάρχοντα δρομολόγια και όλες τις αεροπορικές εταιρείες,

- Να υπάρχουν μηδενικοί αεροπορικοί φόροι σε νέα δρομολόγια για όλες τις αερογραμμές,

- Και να μειωθούν κατά 5 ευρώ ανά επιβάτη τα τέλη του «Ελ. Βενιζέλος» για όλες τις αερογραμμές στην Αθήνα.

Εάν αυτά προχωρήσουν, συμπλήρωσε η κυρία Σέρι, τότε η Ryanair θα ξεκινήσει δρομολόγια από Αθήνα για Σεβίλλη, Βαλένθια, Πάλμα, Μπρίστολ, Γλασκώβη, Λίβερπουλ, Λονδίνο, Τράπανι, Ρώμη, Μπολόνια, Πίζα, Μιλάνο, Βενετία, Ρώμη, Παρίσι, Μέμινγκεν, Βάδη, Ντίσελντορφ, Αιντχόβεν, Όσλο, Γκέτενμπουργκ, Μπίλουντ, Βρέμη, Βρόκλαβ, Φρανκφούρτη, Κάουνας και Πάφο.

Η Aegean Airlines απάντησε στις κατηγορίες της Ryanair, κάνοντας λόγο για απόπειρα παραπληροφόρησης της ελληνικής αγοράς από πλευράς της ιρλανδικής εταιρείας. «Η Ryanair με όσα αναφέρει, παραπληροφορεί την ελληνική αγορά, σε μια προσπάθεια να επιτύχει ειδική φορολογική αντιμετώπιση και απαλλαγές», είπε η εταιρεία. «Σε ό,τι αφορά το δίκτυο εσωτερικού έχουμε μειώσει τους ναύλους μας κατά 20% - 30% τα τελευταία τέσσερα χρόνια, με αποτέλεσμα ο μέσος ναύλος να φθάνει σήμερα τα 46 € χωρίς φόρους. Έχουμε δεσμευθεί δημόσια και επανειλημμένα, ότι και μετά την εξαγορά της Olympic Air θα συνεχίσουμε να διατηρούμε τα χαμηλά επίπεδα ναύλων», εξηγεί η Aegean.
Η εταιρεία αναγνωρίζει την ανάπτυξη των low cost εταιρειών, χαρακτηρίζοντάς την θεμιτή «γιατί παρέχουν περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές», υπογραμμίζοντας, όμως την ανάγκη «να ανταγωνιζόμαστε όλοι επί ίσοις όροις». «Αν η στρατηγική του Δημοσίου περιλαμβάνει μείωση των φόρων και τελών, αυτή θα πρέπει να αφορά και να ωφελεί ολόκληρη την αεροπορική αγορά, χωρίς διακρίσεις που δημιουργούν στρεβλώσεις», αναφέρει στην ανακοίνωση της.
Επιπλέον σε ανακοίνωση της, η διοίκηση του αεροδρομίου της Αθήνας Ελ. Βενιζέλος κάλεσε τη Ryanair να χρησιμοποιήσει τα κίνητρα που έχει θεσμοθετήσει το αεροδρόμιο για όλες τις αεροπορικές εταιρείες. «Η Ryanair, όπως ήδη έχει ενημερωθεί από την εταιρεία μας, είναι ευπρόσδεκτη να αξιοποιήσει τα νέα κίνητρα που προσφέρει ο ΔΑΑ για την ανάπτυξή της από το αεροδρόμιο της Αθήνας και ειδικότερα το κίνητρο νέων αγορών (το οποίο παρέχει 77% έκπτωση ανά επιβάτη επί των χρεώσεων του αεροδρομίου) και το κίνητρο ανάπτυξης δρομολογίων εσωτερικού (το οποίο παρέχει έως και 34% έκπτωση ανά επιβάτη επί των χρεώσεων του αεροδρομίου). Οι συγκεκριμένες χρεώσεις κινούνται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από άλλα ευρωπαϊκά  μητροπολιτικά αεροδρόμια (όπως τα ισπανικά) όπου δραστηριοποιείται η συγκεκριμένη εταιρεία, τα οποία λόγω επιπέδου κίνησης, ποιότητας υπηρεσιών και υποδομών είναι άμεσα συγκρίσιμα με το αεροδρόμιο της Αθήνας», σημειώνει το «Ελ. Βενιζέλος».

Πηγή: www.tοvima.gr

Αλέξης Σωτηρόπουλος - Πέμπτη 1 Αυγούστου 2013