Από το Blogger.








.

Αναζητώντας τη νέα εικόνα της Ελλάδας...

Διαφάνεια από πρόσφατη ομιλία του Πίτερ Οικονομίδη

Δουλειά του είναι να αλλάζει την εικόνα, την πορεία και τη στρατηγική μιας επιχείρησης, ενός προϊόντος και εσχάτως μιας χώρας. Ο Πίτερ Οικονομίδης αναδεικνύει την αναγκαιότητα επαναπροσδιορισμού της Ελλάδας ως brand με σύγχρονους όρους και μέσα, το Rebranding Greece, δηλαδή η αποκατάσταση, το «ξαναχτίσιμο» της εικόνας της χώρας προς τα έξω.
"Brand είναι η φήμη μας, η μάρκα μας. Έχουμε χάσει τον εαυτό μας και την επαφή μας γενικότερα με τα πράγματα. Έχουμε χάσει την επαφή με τους συνανθρώπους μας, με την κοινωνία, με το κράτος. Το μήνυμά μου είναι πρώτα το rebranding ourselves, δηλαδή να επαναπροσδιορίσουμε τους εαυτούς μας και τους στόχους μας. Να αλλάξουμε. Γι' αυτό πρέπει να απευθυνθούμε στους ανθρώπους που επιθυμούν συνειδητά να το κάνουν. Το μόνο που θέλουμε είναι να καταναλώνουμε, ενώ το DNA μας γράφει "δημιουργία". Όμως, ό,τι και να κάνουμε, η Ελλάδα δεν καταστρέφεται, το μόνο που μπορούμε να καταστρέψουμε είναι ο εαυτός μας. Κατά τη γνώμη μου, πρέπει επιτέλους να καταρρίψουμε το "δεν γίνεται". Τρεις φράσεις με τρελαίνουν όταν τις ακούω: δεν γίνεται, ξέχνα το και θα τα βρούμε", συμπληρώνει ο ίδιος.
Ο κ. Οικονομίδης είναι πολύ ευχαριστημένος γιατί η χρονιά που πέρασε ήταν για τον ίδιο, παρά την κρίση, πολύ δημιουργική. Μεταξύ άλλων το 2011 δούλεψε το Limassol Branding Project, δηλαδή επαναπροσδιόρισε το "μύθο" της Λεμεσού στην Κύπρο, ώστε η πόλη να αποκτήσει κεντρική θέση στις επιλογές προορισμών στη Μεσόγειο, εμπλέκοντας μέσω του facebook και του twitter ολόκληρη την πόλη και φυσικά και το κράτος.
"Πριν ξεκινήσεις μια επικοινωνία χρειάζεται να καθορίσεις τη στρατηγική που θα ακολουθήσεις, αν κάνεις κάτι σημαντικό και θες να φτάσεις κάπου, φυσικά. Αν θες απλώς να περάσεις καλά, δεν χρειάζεται στρατηγική", τονίζει χαρακτηριστικά ο ίδιος.
Στο ευρύ κοινό έγινε γνωστός πέρυσι, στην παρουσίαση του "Greece - One of the greatest brands that's never been branded", στο πλαίσιο συνεδρίου της Εταιρείας Διοίκησης Επιχειρήσεων στη Θεσσαλονίκη. "Αν επαναπροσδιορίσουμε την εικόνα της χώρας βάσει αυτής που θέλουμε να έχει η χώρα, όλα τα άλλα θα ακολουθήσουν. Η Ελλάδα πρέπει να σταματήσει να πουλάει τουρισμό και να αρχίσει να διαχειρίζεται εντυπώσεις", καταλήγει.
Από το 1982 «έγραψε ιστορία» αναλαμβάνοντας τις καμπάνιες πολλών επιχειρήσεων, όπως το "έκαστος στο είδος του" (Λουμίδης), η διαφήμιση του σοκολατούχου γάλακτος Carnation,  δουλειές για την Coca-Cola και πλήθος άλλων.
Ως Worldwide Client Service Director της διαφημιστικής εταιρείας Mc Cann - Erickson στη Ν. Υόρκη ανέλαβε τη διαφημιστική καμπάνια της Coca Cola, παγκοσμίως. 
Από το 1996  μέχρι το τέλος του 1999 εργάστηκε στη Νέα Υόρκη στη διαφημιστική εταιρεία TBWA\Worldwide. Εκεί ενορχήστρωσε με την ομάδα του, για λογαριασμό της εταιρείας την παγκόσμια καμπάνια "Think Different" της Apple.
Το 2003 ήρθε τελικά μόνιμα και άνοιξε τη δική του εταιρεία στην Αθήνα.

Πηγή: www.ethnos.gr
 
Αλέξης Σωτηρόπουλος - Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2012