Από το Blogger.

Κόβει δρομολόγια και ταχύτητα η ακτοπλοΐα



Ακριβά καύσιμα, μειωμένη επιβατική κίνηση και έλλειψη ρευστότητας αναγκάζουν τις ακτοπλοϊκές εταιρείες να μειώσουν τις ταχύτητες των πλοίων που ταξιδεύουν στα νησιά και να "ψαλιδίσουν" τα δρομολόγια, με σκοπό τη μείωση του λειτουργικού τους κόστους.
Με το κόστος των καυσίμων στα ταχύπλοα να αντιπροσωπεύει το 65% του ημερήσιου λειτουργικού κόστους τους, το υπουργείο Ναυτιλίας έκανε δεκτό το αίτημα των εταιρειών για τη μείωση του χρόνου υποχρεωτικής δρομολόγησης των ταχύπλοων. Έτσι, από επτά μήνες που ίσχυε μέχρι σήμερα ο χρόνος δρομολόγησης στα ταχύπλοα μειώνεται πλέον στους τέσσερις μήνες. Γενικότερα, με το νέο θεσμικό πλαίσιο επιτρέπονται πιο ελαστικές δρομολογήσεις και αλλαγές πλοίων, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα στις εταιρείες να δρομολογούν μικρότερα πλοία στις περιόδους που η κίνηση είναι πολύ μειωμένη. 
Με τα νέα δεδομένα, οι δρομολογήσεις θα γίνονται πλέον μόνο τους μήνες αιχμής, από μέσα Μάη μέχρι μέσα Σεπτέμβρη, ώστε και οικονομία καυσίμων να γίνεται και καλύτερες πληρότητες να έχουν τα υπόλοιπα συμβατικά πλοία που είναι δρομολογημένα στις ίδιες γραμμές.
Πάντως ήδη ο περιορισμός των δρομολογίων των γρήγορων πλοίων είχε ξεκινήσει να γίνεται από πέρυσι. Πέρα από το ότι υπήρξε άμεση ακινησία από τις αρχές Σεπτεμβρίου σε κάποιους προορισμούς, όπως για παράδειγμα στις Δυτικές Κυκλάδες, το καλοκαίρι έκαναν λιγότερα δρομολόγια με μείωση των ταχυτήτων πλεύσης, ενώ δεν ήταν λίγα τα πλοία που υιοθέτησαν το καθεστώς πλήρους ακινησίας για όσο μεγαλύτερο διάστημα επιτρέπεται.
Παράλληλα, οι εταιρείες προχωρούν και σε μειώσεις των ταχυτήτων για να εξοικονομηθούν χρήματα επειδή το κόστος λειτουργίας των πλοίων είναι ασύμφορο. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν οι ακτοπλόοι, οι τιμές των καυσίμων έχουν διπλασιασθεί μέσα σε τρία χρόνια.
Οι συσσωρευμένες ζημιές των εταιρειών την περίοδο 2009 - 2012 ξεπέρασαν τα 850 εκατ. ευρώ, ενώ μόνο για το 2012 ανήλθαν σε 200 εκατ. ευρώ. 

Πηγή: www.ethnos.gr

Αλέξης Σωτηρόπουλος - Δευτέρα 13 Μαΐου 2013