Από το Blogger.








.

11 υποψηφιότητες για τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας


Μεγάλα ονόματα από το χώρο των κατασκευαστικών εταιρειών, αλλά και μεγάλοι διεθνές όμιλοι με «εμπειρία» στην αεροπορική αγορά κατέθεσαν προσφορά για να αναλάβουν τη διαχείριση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, στο Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Σύμφωνα με πληροφορίες προσφορές υπέβαλαν:

1. Aeroports De La Cote d'Azur
2. Agrokor Novaport Development
3. Engelinvest Israel Ltd.
4. Global Liman Isletmeleti (66.66%) -Flughafen München (33.34%)
5. Zurich Airport (63%) - J&P ΑΒΑΞ (37%)
6. Athens International Airport
7. Fraport - ΚΟΠΕΛΟΥΖΟΣ
8. TAV
9. Vinci - ΕΛΛΑΚΤΩΡ
10. Corporacion America - ΜΕΤΚΑ
11. Advent

Σύμφωνα με το διαγωνισμό, τα αεροδρόμια χωρίζονται σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς, Άκτιου, Καβάλας και Χανίων, τα οποία το 2011 διακίνησαν 9,3 εκατομμύρια επιβάτες. Σε αυτή την ομάδα οι ενδιαφερόμενοι μπορούν αν επιθυμούν να συμπεριλάβουν στην πρότασή τους και άλλα τρία αεροδρόμια, της Αλεξανδρούπολης, του Αράξου και της Καλαμάτας.
Στη δεύτερη ομάδα εντάσσονται τα αεροδρόμια Σκιάθου, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης, Κω και Ρόδου, που είχαν συνολική κίνηση 8,3 εκατ. επιβάτες το 2011. Ενδεχόμενες προσθήκες της 2ης ομάδας είναι η Κάρπαθος, η Χίος και η Λήμνος.
Επίσης υπάρχει και το αεροδρόμιο της Αγχιάλου, το οποίο μπορεί να το επιλέξει όποιος από τους δύο επενδυτές επιθυμεί.
Η παραχώρηση των αεροδρομίων θα γίνει για τουλάχιστον 30 - 35 χρόνια και οι δύο επενδυτές που θα αναλάβουν τη διαχείριση τους θα πρέπει μέσα σε τρία χρόνια να κάνουν έργα αναβάθμισης συνολικής αξίας 200 - 220 εκατ. ευρώ. Οι δύο επενδυτές θα καταβάλουν στο ελληνικό Δημόσιο ένα ποσό εφάπαξ, ενώ θα υπάρχει ρύθμιση για απόδοση ποσού επί του τζίρου του αεροδρομίου κάθε χρόνο στο Δημόσιο. 
Τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια εξυπηρετούν το συντριπτικό ποσοστό της τουριστικής κίνησης και η λειτουργία των περισσοτέρων χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα. Τα αεροδρόμια ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο χωρίς να έχουν καμία εταιρική δομή και είναι υπό την επίβλεψη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). 

Πηγή: www.imerisia.gr

Αλέξης Σωτηρόπουλος – Δευτέρα 3 Ιουνίου 2013