Από το Blogger.

Εμπόδια στο θαλάσσιο τουρισμό


Μικρή αύξηση της πελατείας, η οποία, ωστόσο, δεν αναμένεται να έχει αντίστοιχη αύξηση των εσόδων, αναμένουν για φέτος οι ιδιοκτήτες των ιστιοπλοϊκών σκαφών, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΣΙΤΕΣΑΠ (Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος).
Η αύξηση των κρατήσεων μέχρι στιγμής εκτιμάται στο 5% - 7%, αλλά οι αισθητά μειωμένες τιμές δεν αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας για ανατροπή των κακών οικονομικών του κλάδου. 
Οι τιμές για την ενοικίαση των σκαφών έχουν πέσει σε ιστορικό χαμηλό, κάνοντας τις διακοπές με ιστιοπλοϊκό σκάφος προσβάσιμες σε περισσότερο κόσμο. Ωστόσο ο κλάδος δεν αναπτύσσεται αντίστοιχα γιατί η οικονομική κρίση που έχει πλήξει όλη την Ευρώπη παίζει το σημαντικότερο ρόλο. Η έλλειψη υποδομών (π.χ. μαρίνες) στην Ελλάδα σε σχέση με ανταγωνίστριες χώρες, όπως η Τουρκία και η Κροατία, είναι επίσης ένας σημαντικός λόγος. «Ωστόσο, ένας πολύ σοβαρός λόγος είναι και η ελληνική γραφειοκρατία και η σχετική νομοθεσία, η οποία είναι αντιαναπτυξιακή και δημιουργεί πλήθος προβλημάτων στη δουλειά μας», λέει ο Πάρις Λουτριώτης, πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ. «Ζητούμε επί χρόνια την αλλαγή του νόμου για το θαλάσσιο τουρισμό. Έπειτα από οκτώ υπουργούς Ναυτιλίας, αυτός δεν έχει αλλάξει… Η ταυτοπροσωπία που ζητείται απ’ όποιον ναυλώνει ένα σκάφος αποτελεί μεγάλο πρόβλημα που προκαλεί αντιδράσεις και αποτρέπει τους τουρίστες να έρθουν στην Ελλάδα. Στην πράξη ο κυβερνήτης πρέπει μόλις πιάσει λιμάνι και ύστερα από ώρες ταξιδιού, να επισκεφτεί με τα σχετικά έγγραφα τη λιμενική αρχή ώστε να καταθέσει το ναυλοσύμφωνο, τη λίστα επιβατών και να περάσει από ταυτοπροσωπία. Αυτή η διαδικασία θα πρέπει να επαναληφθεί σε κάθε νησί που επισκέπτεται. Στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες δεν ισχύει τέτοια νομοθεσία, οι έλεγχοι γίνονται εν πλω σε σκάφη για τα οποία υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ή άλλοι λόγοι για να ελεγχθούν», σχολιάζει ο πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ. 

Πηγή: www.kathimerini.gr

Αλέξης Σωτηρόπουλος - Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013