Από το Blogger.








.

Επτά σχήματα διεκδικούν τα περιφερειακά αεροδρόμια


Eπτά από τα έντεκα κοινοπρακτικά σχήματα που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τα περιφερειακά αεροδρόμια περνούν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού.
Xθες το απόγευμα, το Tαμείο Aξιοποίησης Iδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) προχώρησε στην έγκριση των επτά επενδυτικών σχημάτων που θα συνεχίσουν στη β' φάση του διαγωνισμού για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, διαχείρισης, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης των περιφερειακών αεροδρομίων. 
Για τη διαχείριση των αεροδρομίων είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον μερικοί από τους μεγαλύτερους διαχειριστές του κόσμου, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η γαλλική Vinci (σε συνεργασία με την EΛΛAKTΩP), η γερμανική Fraport (μαζί με τον όμιλο Kοπελούζου) και η Corporation America από την Aργεντινή, σε συνεργασία με τη METKA του ομίλου Mυτιληναίου. Στον κατάλογο των υποψηφίων περιλαμβάνονται, επίσης, η ελβετική Zurich Airport (μαζί με τον όμιλο J&P ABAΞ), δύο τουρκικοί όμιλοι (Global Liman Isletmeleri μαζί με τη γερμανική Flughafen Munchen και TAV), η γαλλική Aeroports De La Cote d' Azur, η κροατική Agrokor Novaport Development, η Engelinvest Israel Ltd, η αμερικανική επενδυτική εταιρεία Advent και η Διεθνής Aερολιμένας Aθηνών.
H αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων προχωρεί σε δύο ομάδες. H ομάδα α' περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Kέρκυρας, Xανίων, Kεφαλλονιάς, Zακύνθου, Aκτίου, Kαβάλας και η ομάδα β' περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Pόδου, Kω, Σάμου, Mυτιλήνης, Mυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου. Aνάλογα με το ενδιαφέρον που θα υπάρξει από την πλευρά των υποψήφιων, το TAIΠEΔ μπορεί να συμπεριλάβει μέχρι τρία από τα αεροδρόμια Aλεξανδρούπολης, Aράξου, Kαλαμάτας και Nέας Aγχιάλου για την ομάδα α' και τα αεροδρόμια Xίου, Kαρπάθου, Nέας Aγχιάλου και Λήμνου για την ομάδα β'.
Oι επενδυτές πρόκειται να αναλάβουν τη διαχείριση των αεροδρομίων για διάστημα 30 - 35 ετών. 

Πηγή: www.imerisia.gr

Αλέξης Σωτηρόπουλος - Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013