ΘΕΜΑΤΑ
- ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- ΑΡΘΡΑ
- ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ
- ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
- ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΥΠΟΣ - ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ - ΕΚΘΕΣΙΑΚΟΣ - ΚΙΝΗΤΡΩΝ)
- ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ
- ΕΡΕΥΝΕΣ - ΜΕΛΕΤΕΣ
- ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ (ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ - ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ - YACHTING)
- ΚΑΖΙΝΟ
- ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ (ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ - ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΑ ΔΩΜΑΤΙΑ - ΚΑΜΠΙΝΓΚΣ - ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ)
- ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ (ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ - ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ - CAR RENTAL - ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ - ΚΤΕΛ - ΤΑΞΙ)
- ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
- ΞΕΝΑΓΟΙ
- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ (ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ - ΔΙΕΘΝΕΙΣ - ΚΥΠΡΟΣ)
- ΠΡΟΣΩΠΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
- ΣΥΝΕΔΡΙΑ - ΗΜΕΡΙΔΕΣ - ΕΚΘΕΣΕΙΣ
- ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - INTERNET ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ (ΑΦΙΞΕΙΣ - ΕΣΟΔΑ)
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ
- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ - ΕΟΤ
- EDITORIAL
- MARKETING - ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ - ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ
Από το Blogger.
Αερομαχίες Ελλάδας - Τουρκίας με φόντο τον τουρισμό
Επιπτώσεις στη γεωπολιτική θέση της χώρας, στην εθνική οικονομία και στην αναπτυξιακή πορεία του ελληνικού τουρισμού συνεπάγεται η μαύρη τρύπα που έχει δημιουργηθεί στην απευθείας αεροπορική σύνδεση της Ελλάδας με μακρινούς προορισμούς.
Το υπερατλαντικό... κενό αέρος ισοδυναμεί με γεωπολιτικό «δώρο» στη γειτονική Τουρκία, η οποία μετατρέπεται σε πύλη για ολόκληρη τη νοτιοανατολική Μεσόγειο, περιορίζοντας την Ελλάδα σε δευτερεύοντα ρόλο, καθώς ο αεροδρόμιο «Κεμάλ Ατατούρκ» της Κωνσταντινούπολης έχει καταφέρει να περιορίσει σε δορυφορικό ρόλο το «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας, κατοχυρώνοντας ουσιαστικά ρόλο περιφερειακού κόμβου των διεθνών αερομεταφορών.
Η Ελλάδα και η Τουρκία αξιοποίησαν με διαφορετικό τρόπο τα δύο αεροδρόμια και εισπράττουν τώρα τα αποτελέσματα. Οι μεν Τούρκοι επένδυσαν συστηματικά τεράστια ποσά στη δημιουργία ενός ισχυρού διδύμου: ενός μεγάλου σε αριθμό αεροδρομίου (Ατατούρκ) που θα στηρίζεται σε μια ισχυρή αεροπορική εταιρεία (Turkish Airlines).
Η Ελλάδα δημιούργησε ένα αεροδρόμιο που έγινε ένα από τα τρία ακριβότερα της Ευρώπης, όμως δεν μπορούσε να στηριχτεί σε μια εύρωστη αεροπορική εταιρεία, καθώς η Ολυμπιακή απειλούνταν με λουκέτο από την Ε.Ε.
Υλοποιώντας ένα γιγαντιαίο σχέδιο μάρκετινγκ, με χορηγίες σε υψηλής δημοφιλίας αθλητικά γεγονότα, όπως η Ευρωλίγκα του μπάσκετ και επεκτείνοντας το στόλο και το δίκτυό τους, οι Τουρκικές Αερογραμμές φιγουράρουν σήμερα στη 13η θέση μεταξύ των 100 εταιρειών του πλανήτη με τις περισσότερες προγραμματισμένες πτήσεις τη δεύτερη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, αφήνοντας πίσω τις εταιρείες όπως την κινεζική Air China, την ιαπωνική All Nippon και τη βρετανική British Airways.
Την ίδια στιγμή, το αεροδρόμιο «Ατατούρκ» πρόσφερε ισχυρά κίνητρα στις αεροπορικές για να εγκαινιάσουν νέα δρομολόγια. Το αποτέλεσμα ήταν να φιγουράρει τη δεύτερη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου στη 10η θέση μεταξύ των 100 αεροδρομίων του πλανήτη με τη μεγαλύτερη κίνηση (445.892 πτήσεις).
Την ίδια στιγμή, το αεροδρόμιο της Αθήνας καταλαμβάνει την 71η θέση της κατάταξης με 115.200 προγραμματισμένες πτήσεις.
Επιπλέον το «Ατατούρκ» μετρούσε 13,6 εκατ. επιβάτες διεθνών πτήσεων το 2007, o αριθμός αυτός υπερδιπλασιάστηκε σε μόλις μία πενταετία κι έφτασε τα 29,8 εκατ. το 2012.
Το ίδιο διάστημα, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας κατρακυλούσε από τα 10,6 εκατ. επιβάτες εξωτερικού το 2007 στα 8,5 εκατ. επιβάτες το 2012.
Πηγή: www.euro2day.gr
Αλέξης Σωτηρόπουλος - Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2013