ΘΕΜΑΤΑ
- ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- ΑΡΘΡΑ
- ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ
- ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
- ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΥΠΟΣ - ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ - ΕΚΘΕΣΙΑΚΟΣ - ΚΙΝΗΤΡΩΝ)
- ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ
- ΕΡΕΥΝΕΣ - ΜΕΛΕΤΕΣ
- ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ (ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ - ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ - YACHTING)
- ΚΑΖΙΝΟ
- ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ (ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ - ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΑ ΔΩΜΑΤΙΑ - ΚΑΜΠΙΝΓΚΣ - ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ)
- ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ (ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ - ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ - CAR RENTAL - ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ - ΚΤΕΛ - ΤΑΞΙ)
- ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
- ΞΕΝΑΓΟΙ
- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ (ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ - ΔΙΕΘΝΕΙΣ - ΚΥΠΡΟΣ)
- ΠΡΟΣΩΠΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
- ΣΥΝΕΔΡΙΑ - ΗΜΕΡΙΔΕΣ - ΕΚΘΕΣΕΙΣ
- ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - INTERNET ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ (ΑΦΙΞΕΙΣ - ΕΣΟΔΑ)
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ
- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ - ΕΟΤ
- EDITORIAL
- MARKETING - ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ - ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ














Από το Blogger.








Τουρισμός: Η βαριά μας βιομηχανία σε κρίση
του Αλέξη Σωτηρόπουλου, MSc
Η παγκόσμια οικονομική κρίση και οι επιπτώσεις της στη λεγόμενη βαριά βιομηχανία της χώρας, τον τουρισμό, αποτέλεσε το θέμα της εκπομπής “Αποδείξεις και στην πολιτική”, του Νίκου Ευαγγελάτου στον τηλεοπτικό σταθμό ANT1.
Οι σημαντικότερες διαπιστώσεις - επισημάνσεις της εκπομπής ήταν οι παρακάτω:
1. Περίπου 800.000 απασχολούνται αμέσως ή εμμέσως στον τουρισμό σε 187 διαφορετικά επαγγέλματα.
2. Η συνεισφορά του τουρισμού στην εθνική οικονομία υπολογίζεται σε περίπου 40 δισ. ευρώ το χρόνο.
3. Σε περίπτωση μείωσης του τουρισμού κατά 15% αυτό θα σημαίνει πτώση των εσόδων κατά 6 δισ. ευρώ.
4. Από την πτώση του τουρισμού θα κινδυνεύσουν 69.000 - 144.000 θέσεις εργασίας.
5. Τour-operator από τη Σκανδιναβία για τη φετινή σεζόν έχει ήδη 16.300 λιγότερες θέσεις σε πτήσεις charters για τη χώρα μας.
6. Η διαφημιστική καμπάνια της Ελλάδας στις ΗΠΑ δεν έχει ακόμα ξεκινήσει, γιατί χρωστάμε χρήματα σε μεγάλα ΜΜΕ της συγκεκριμένης χώρας (NBC, CNN), από την περσινή καμπάνια. Έτσι δεν έχει ξεκινήσει η διαφημιστική εκστρατεία της χώρας μας στις ΗΠΑ, όταν για παράδειγμα η καμπάνια της Τουρκίας έχει ξεκινήσει από τον Οκτώβριο και η Ιταλία από τις 01/04 άρχισε διαφημιστική καμπάνια στα μεγαλύτερα ΜΜΕ της συγκεκριμένης χώρας, διάρκειας οκτώ εβδομάδων, συνολικού προϋπολογισμού 7 εκατ. ευρώ.
7. Η οικονομική κρίση επηρεάζει και το μαθητικό τουρισμό και στερεί το όνειρο της πενθήμερης εκδρομής (της γνωστής πενταήμερης) σε πολλούς μαθητές της Γ' Λυκείου. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην εκπομπή η πτώση της συμμετοχής των μαθητών στις πενθήμερες εκδρομές φτάνει το 23,4% σε σχέση με το 2008, καθώς την προηγούμενη χρονιά 351.923 μαθητές συμμετείχαν στις εκδρομές, ενώ φέτος 269.544. Επιπλέον ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που αναφέρθηκε στην εκπομπή, ήταν ότι φέτος ένα ποσοστό που προσεγγίζει το 70% των εκδρομών των μαθητών της Γ’ Λυκείου, πηγαίνουν στο εξωτερικό, προτιμώντας προορισμούς όπως η Ρώμη και η Βαρκελώνη. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το νησί της Κέρκυρας, το οποίο δεν θα φιλοξενήσει φέτος περισσότερα από 30 σχολεία. Οι μαθητές προτιμούν προορισμούς του εξωτερικού, καθώς εκτός ότι κερδίζουν δύο επιπλέον ημέρες (η εκδρομή στο εξωτερικό είναι για επτά ημέρες), οι τιμές είναι σε πολλές περιπτώσεις χαμηλότερες από τους κλασικούς ελληνικούς προορισμούς (Κέρκυρα, Ρόδος κλπ).
8. Φέτος παρουσιάζει μεγάλη αύξηση η “εισαγωγή” εκπαιδευόμενων μαθητών από χώρες της ανατολικής Ευρώπης, καθώς όταν ένας Έλληνας εργαζόμενος κοστίζει στην επιχείρηση 700 - 850 ευρώ, o κάθε εκπαιδευόμενος από το εξωτερικό εισπράττει μέχρι 400 ευρώ το μήνα. Υπάρχουν μάλιστα γραφεία “διακίνησης” μαθητευόμενων ξενοδοχοϋπαλλήλων. Σύμφωνα με πληροφορίες της εκπομπής στο νησί της Ρόδου, ενός από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς της χώρας, στις 15.000 θέσεις εργασίας ξενοδοχοϋπαλλήλων περίπου οι μισές (7.000) θα καλυφθούν με μαθητές από τουριστικές σχολές της ανατολικής Ευρώπης.
Παρασκευή 3 Απριλίου 2009