ΘΕΜΑΤΑ
- ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- ΑΡΘΡΑ
- ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ
- ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
- ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΥΠΟΣ - ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ - ΕΚΘΕΣΙΑΚΟΣ - ΚΙΝΗΤΡΩΝ)
- ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ
- ΕΡΕΥΝΕΣ - ΜΕΛΕΤΕΣ
- ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ (ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ - ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ - YACHTING)
- ΚΑΖΙΝΟ
- ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ (ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ - ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΑ ΔΩΜΑΤΙΑ - ΚΑΜΠΙΝΓΚΣ - ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ)
- ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ (ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ - ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ - CAR RENTAL - ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ - ΚΤΕΛ - ΤΑΞΙ)
- ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
- ΞΕΝΑΓΟΙ
- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ (ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ - ΔΙΕΘΝΕΙΣ - ΚΥΠΡΟΣ)
- ΠΡΟΣΩΠΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
- ΣΥΝΕΔΡΙΑ - ΗΜΕΡΙΔΕΣ - ΕΚΘΕΣΕΙΣ
- ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - INTERNET ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ (ΑΦΙΞΕΙΣ - ΕΣΟΔΑ)
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ
- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ - ΕΟΤ
- EDITORIAL
- MARKETING - ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ - ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ














Από το Blogger.








Καλημέρα INTERNET!
του Αλέξη Σωτηρόπουλου, MSc
Ο Αλέξης Σωτηρόπουλος είναι δημοσιογράφος, Εργαστηριακός Συνεργάτης στο Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Πειραιά & Καθηγητής στο ΙΕΚ Le Monde
03/04/2009
Όλο και περισσότεροι ξενοδόχοι ακόμη και από δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς κάνουν προσφορές, μέσω μεγάλων ιστοσελίδων προκειμένου να αντιμετωπίσουν την πτώση στην τουριστική κίνηση. Σε μεγάλες ιστοσελίδες, εκτός από διαφημιστικές καταχωρήσεις ξενοδοχείων από ολόκληρο τον κόσμο, γίνονται και online κρατήσεις. Με αυτό τον τρόπο οι επιχειρηματίες μειώνουν αισθητά τις τιμές των καταλυμάτων τους και “κερδίζουν” πελάτες.
Είναι γνωστό ότι με τις κρατήσεις μέσω internet μπορεί κανείς να πετύχει σημαντικές προσφορές στο εξωτερικό, ανάλογα βέβαια με την ημερομηνία που θα επιλέξει. Μια έρευνα για την τουριστική και ταξιδιωτική βιομηχανία που δημοσιοποιήθηκε πριν από λίγες μέρες στο Βερολίνο, στα πλαίσια της διεθνούς έκθεσης ΙΤΒ, έδειξε ότι φέτος ένα μεγάλο κομμάτι της τουριστικής βιομηχανίας θα μεταφερθεί στο διαδίκτυο, καθώς όλο και περισσότεροι τουρίστες χρησιμοποιούν πλέον το internet για κρατήσεις.
Σύμφωνα με στελέχη της τουριστικής βιομηχανίας, η μεγάλη οικονομική κρίση, που ήδη επηρεάζει τον παγκόσμιο τουρισμό, αποτελεί μια εξαιρετικά ευνοϊκή συγκυρία για την περαιτέρω ανάπτυξη του ηλεκτρονικού τουρισμού. Και αυτό γιατί από τη μία πλευρά οι καταναλωτές ενδιαφέρονται πολύ περισσότερο σήμερα για χαμηλές τιμές, ενώ από την άλλη πλευρά οι τουριστικές επιχειρήσεις ενδιαφέρονται πλέον με κάθε τρόπο να μειώσουν το κόστος των πωλήσεων.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι σύμφωνα με έρευνες ένα μεγάλο ποσοστό τουριστών από δυτικοευρωπαϊκές χώρες κλείνουν ηλεκτρονικά τις διακοπές τους. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η Μεγάλη Βρετανία και οι σκανδιναβικές χώρες, των οποίων οι πολίτες κάνουν ηλεκτρονικές κρατήσεις σε ποσοστό που ξεπερνάει το 40%. Επίσης δεν πρέπει να διαφεύγει της προσοχής μας, η συνεχώς αυξανόμενη πρόσβαση (και εξοικείωση κατ' επέκταση) και στη χώρα μας στο διαδίκτυο. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες στην Ελλάδα υπάρχουν περίπου 4,5 εκατομμύρια χρήστες του internet και έχουν σ' αυτό πρόσβαση τέσσερα στα δέκα σπίτια.
Είναι γνωστό ότι οι ηλικίες κάτω των 35 έχουν πλέον μεγάλη εξοικείωση με το διαδίκτυο. Ωστόσο στις μεγαλύτερες ηλικίες και ιδιαίτερα από 50 και πάνω (που περιλαμβάνει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του ελληνικού πληθυσμού), κατά κανόνα δεν υπάρχει καμία εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες.
Από τα παραπάνω είναι προφανές ότι οι ηλεκτρονικές κρατήσεις αναμένεται να παρουσιάσουν μεγάλη άνοδο και στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια, κάτι το οποίο πρέπει όχι μόνο να προβληματίσει τους ιδιοκτήτες των μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων, αλλά και να τους οδηγήσει στην υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών. Ξεκινάει η εποχή του e - tourism, επομένως πρέπει όλες ανεξαιρέτως οι τουριστικές και ξενοδοχειακές επιχειρήσεις να προετοιμαστούν.
03/04/2009