Από το Blogger.








.

Πώς θα κερδίσουμε Ισπανία και Ιταλία στη μάχη της κρουαζιέρας



Μόλις ένας στους έξι τουρίστες σε κρουαζιερόπλοιο που "πιάνει" ελληνικό λιμάνι ξεκίνησε από την Ελλάδα, ενώ στους βασικούς μας ανταγωνιστές αυτό ισχύει για τρεις στους τέσσερις, σύμφωνα με  την έκθεση της Εθνικής Τράπεζας, η οποία υπογραμμίζει την ανάγκη η Ελλάδα να εκσυγχρονίσει τις υποδομές και το θεσμικό της πλαίσιο ώστε να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητες και τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα. 
Σύμφωνα με την έκθεση της Εθνικής Τράπεζας τα ελληνικά λιμάνια αποτελούν κυρίως λιμάνια διέλευσης και όχι εκκίνησης, χάνοντας μεγάλα κεφάλαια από τις δαπάνες εταιρειών και επιβατών, καθώς:

• οι εταιρείες συνήθως χρησιμοποιούν τα λιμάνια εκκίνησης ως βάσεις από όπου προμηθεύονται καύσιμα, τρόφιμα και λοιπό εξοπλισμό, ενώ πραγματοποιούν και μεγάλο μέρος των επισκευών των πλοίων. Επιπλέον οι επιβάτες διαμένουν στα λιμάνια εκκίνησης πριν την επιβίβαση, ενώ υπάρχει όφελος και μέσω των αεροπορικών εισιτηρίων, με αποτέλεσμα η μέση δαπάνη ανά επιβάτη να είναι της τάξης των 300 €. Αντίθετα οι επισκέψεις στα λιμάνια διέλευσης έχουν μικρή διάρκεια και οι δαπάνες αφορούν κυρίως τρόφιμα, τουριστικά είδη, μεταφορές και αξιοθέατα. Έτσι, η μέση δαπάνη ανά επιβάτη εκτιμάται στα 60 €.

Η έκθεση τονίζει ότι ο διεθνής κλάδος κρουαζιέρας ελέγχεται από 4-5 μεγάλες εταιρείες που προγραμματίζουν δρομολόγια 2-3 έτη πριν την εκτέλεσή τους, κατά συνέπεια επιβάλλεται το ταχύτερο:

• να προωθηθούν οι συμβάσεις παραχώρησης σε ιδιώτες για τη διαχείριση των τερματικών σταθμών και για την κατασκευή υποδομών στα ελληνικά λιμάνια
• να εγκατασταθεί στα ελληνικά λιμάνια σύστημα κράτησης θέσεων πρόσδεσης για τα κρουαζιερόπλοια (όπως ισχύει στα περισσότερα μεσογειακά λιμάνια). 

Πηγή: www.ethnos.gr

Αλέξης Σωτηρόπουλος - Πέμπτη 2 Αυγούστου 2012