ΘΕΜΑΤΑ
- ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- ΑΡΘΡΑ
- ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ
- ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
- ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΥΠΟΣ - ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ - ΕΚΘΕΣΙΑΚΟΣ - ΚΙΝΗΤΡΩΝ)
- ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ
- ΕΡΕΥΝΕΣ - ΜΕΛΕΤΕΣ
- ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ (ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ - ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ - YACHTING)
- ΚΑΖΙΝΟ
- ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ (ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ - ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΑ ΔΩΜΑΤΙΑ - ΚΑΜΠΙΝΓΚΣ - ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ)
- ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ (ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ - ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ - CAR RENTAL - ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ - ΚΤΕΛ - ΤΑΞΙ)
- ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
- ΞΕΝΑΓΟΙ
- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ (ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ - ΔΙΕΘΝΕΙΣ - ΚΥΠΡΟΣ)
- ΠΡΟΣΩΠΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
- ΣΥΝΕΔΡΙΑ - ΗΜΕΡΙΔΕΣ - ΕΚΘΕΣΕΙΣ
- ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - INTERNET ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ (ΑΦΙΞΕΙΣ - ΕΣΟΔΑ)
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ
- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ - ΕΟΤ
- EDITORIAL
- MARKETING - ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ - ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ
Από το Blogger.
Η κρουαζιέρα «τρέχει» με 15%, 900 πλοία περιμένει ο Πειραιάς
Ευοίωνες είναι οι εκτιμήσεις των ειδικών για τις επιδόσεις της κρουαζιέρας και το 2013. Προβλέπουν αύξηση της τάξης του 15% σε σχέση με πέρσι, ενώ υπολογίζουν ότι το λιμάνι του Πειραιά θα υποδεχθεί περίπου 900 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων που θα μεταφέρουν περίπου 2,2 εκατομμύρια επιβάτες. Ο ίδιος αριθμός επιβατών, σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, θα επισκεφθεί τουλάχιστον ακόμα δύο ή και τρεις ελληνικούς προορισμούς, που σημαίνει ότι τα οφέλη θα είναι πολλαπλάσια.
Η Ελλάδα αποτελεί εξαιρετικά ελκυστικό προορισμό, ακόμα όμως δεν καταφέρνει να απορροφήσει τα τουριστικά έσοδα που της αναλογούν, καθώς τα λιμάνια μας δεν προτιμώνται ως σημεία εκκίνησης (home ports). Η αδυναμία αυτή είναι καίριας σημασίας, καθώς η μέση δαπάνη ανά επιβάτη είναι της τάξης των 600 ευρώ στα λιμάνια εκκίνησης (κόστος καυσίμων, δαπάνες διαμονής κ.ά.) και της τάξης των 80 ευρώ στα λιμάνια διέλευσης (ports of call). Το home porting είναι μια σύνθετη διαδικασία. Εκτός του ισχύοντος νόμου περί άρσης του cabotage, το λιμάνι πρέπει να πληροί ορισμένες προϋποθέσεις.
Παράγοντες της αγοράς τονίζουν ότι χρειάζεται ένα σύστημα που να βεβαιώνει την πλοιοκτήτρια εταιρεία τουλάχιστον 18 μήνες νωρίτερα ότι το πλοίο της έχει θέση σε κάποιον από τους προβλήτες του λιμανιού. Επίσης, το λιμάνι θα πρέπει να πληροί τους όρους ασφαλείας, να έχει σύγχρονους και μεγάλους επιβατικούς σταθμούς για να μπορεί να εξυπηρετήσει μεγάλο αριθμό επιβατών.
H δυναμική που εμφανίζει η κρουαζιέρα στην Ελλάδα είναι εντυπωσιακή, μιας και ο δημοφιλέστερος προορισμός μετά την Καραϊβική είναι η Ανατολική Μεσόγειος με κεντρικό άξονα το λιμάνι του Πειραιά. Το λιμάνι το 2013 θα διαθέτει 11 θέσεις ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων, ενώ ήδη έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ η επέκταση του ώστε να μπορεί να φιλοξενεί έξι επιπλέον πλοία νέας γενιάς, με μήκος μεγαλύτερο των 300 μέτρων.
Πηγή: www.ethnos.gr
Αλέξης Σωτηρόπουλος - Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2013