Από το Blogger.








.

Οινοτουρισμός: Στους δρόμους του κρασιού και η Ελλάδα


Τους ελληνικούς δρόμους του κρασιού στη Βόρεια Ελλάδα και την Πελοπόννησο ανακαλύπτουν όλο και περισσότεροι άνθρωποι, συμπατριώτες μας αλλά και από το εξωτερικό, που κάνουν τις διακοπές τους συνδυάζοντας τον παραδοσιακό τουρισμό με τη γευσιγνωσία.
Στα πρώτα του οργανωμένα βήματα ο οινοτουρισμός στην Ελλάδα δείχνει ότι μπορεί να έχει λαμπρό μέλλον, αν και είναι νωρίς για να συγκριθεί με χώρες - υπερδυνάμεις του κλάδου όπως οι ΗΠΑ, η Γαλλία και η Ιταλία. Πέρυσι, 60.000 άνθρωποι επισκέφθηκαν τα οινοποιεία της Βόρειας Ελλάδας, ενώ ο αριθμός για την Πελοπόννησο ήταν λίγο μικρότερος. Αν και τα νούμερα δεν μπορούν να συγκριθούν με αυτά των επισκεπτών των οινοποιείων της Αλσατίας ή της Τοσκάνης, οι επαγγελματίες του χώρου θεωρούν ότι η αρχή έχει γίνει.
Η εταιρεία Οίνοι Βορείου Ελλάδας, που εκπροσωπεί δεκάδες οινοπαραγωγούς, έχει δημιουργήσει τουριστικές διαδρομές στη Μακεδονία, τη Θράκη και την Ήπειρο, στις οποίες ο επισκέπτης μπορεί να απολαύσει, εκτός από κρασί εξαιρετικής ποιότητας, όλα τα αξιοθέατα μιας περιοχής. Οι οκτώ διαδρομές που έχουν σχεδιαστεί είναι αυτές της Ηπείρου, της Νάουσας, των Θεών του Ολύμπου, της Πέλλας - Γουμένισσας, των Λιμνών, της Θεσσαλονίκης, της Χαλκιδικής και του Διονύσου. «Θέλουμε ο οινοτουρισμός να είναι μια ολοκληρωμένη εμπειρία για τον επισκέπτη. Για το λόγο αυτό προτείνουμε στους ανθρώπους που θέλουν να ακολουθήσουν κάποια από τις διαδρομές, εκτός από τις επισκέψεις σε οινοποιεία και περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, αξιοθέατα, εστιατόρια με τοπικά φαγητά ακόμα και ξενοδοχεία», εξηγεί η Αλεξάνδρα Ανθίδου, υπεύθυνη επικοινωνίας των Δρόμων του Κρασιού της Βόρειας Ελλάδας. Αυτό που έχει προτεραιότητα σε αυτόν τον τύπο τουρισμού, ωστόσο, είναι η ποιότητα των οινοποιείων και του κρασιού που παράγεται σε αυτά. Η κ. Ανθίδου λέει ότι όλο και περισσότερα οινοποιεία αποκτούν υποδομές για να υποδεχτούν επισκέπτες, ενώ και η ποιότητα του ελληνικού κρασιού είναι εξαιρετική. 
Αν και πρόκειται για μια σχετικά καινούργια τουριστική δραστηριότητα, με ζωή που δεν ξεπερνά τις τρεις δεκαετίες, ο οινοτουρισμός αναπτύσσεται γοργά. Τα στοιχεία δείχνουν μάλιστα ότι παρά το μεγάλο τζίρο από τους επισκέπτες που κάνουν οι περιοχές με παράδοση στην οινοποιία, ο οινοτουρισμός βρίσκεται στο 20% των δυνατοτήτων του.
Περισσότερο δημοφιλείς προορισμοί παραμένουν η κοιλάδα Νάπα στην Καλιφόρνια, το Μπορντό και η Αλσατία στη Γαλλία και η Τοσκάνη στην Ιταλία. Περισσότεροι από πέντε εκατομμύρια άνθρωποι επισκέπτονται κάθε χρόνο την κοιλάδα Νάπα, με τα έσοδα της περιοχής να φτάνουν το 1 δισ. δολάρια. Άλλα πέντε εκατομμύρια άνθρωποι επισκέπτονται την Ιταλία, με τα έσοδα για τη χώρα να ανέρχονται στα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Κατά μέσο όρο, κάθε τουρίστας ξοδεύει 141 ευρώ στα οινοποιεία της Τοσκάνης και 131 ευρώ στα οινοποιεία της κοιλάδας Νάπα.
Ο οργανωμένος οινοτουρισμός είναι ακόμα στα σπάργανα στην Ελλάδα, κάτι που αποδεικνύεται και από την έλλειψη οργανωμένων εκδρομών. Σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει σε χώρες όπως η Γαλλία, οι ΗΠΑ και η Ισπανία, όπου συνηθίζονται οι οργανωμένες πολυήμερες εκδρομές γευσιγνωσίας σε φημισμένες για τα κρασιά τους περιοχές, η Ελλάδα δεν έχει να επιδείξει κάτι ανάλογο.
Η πρώτη απόπειρα γίνεται από δύο Ολλανδές που ζουν στη χώρα μας εδώ και πολλά χρόνια και οργανώνουν τις πρώτες πολυήμερες εκδρομές οινοτουρισμού στην Πελοπόννησο. Όπως λένε τα ελληνικά κρασιά είναι λιγότερο γνωστά από όσο τους αξίζει και εκτιμούν ότι αυτό πρέπει να αλλάξει. «Είναι πολύ καλά κρασιά, έχουν πάρει βραβεία στο εξωτερικό, αλλά είναι σχετικά γνωστά μόνο στην Αμερική κυρίως λόγω του απόδημου Ελληνισμού. Στην Ευρώπη μπορεί κάποιος να τα βρει σε σούπερ μάρκετ, αλλά στην ουσία τώρα αρχίζουν και τα μαθαίνουν. Το θετικό είναι ότι οι Έλληνες οινοποιοί αναβαθμίζουν τις μονάδες τους και τις κάνουν ελκυστικές στον επισκέπτη. Πολλοί έχουν προσλάβει ξεναγούς που λένε στον επισκέπτη την ιστορία του κρασιού του οινοποιείου ή είναι οι ίδιοι ξεναγοί. Επίσης, έχουν αρχίσει μαθήματα και μιλούν ξένες γλώσσες, ενώ και οι εγκαταστάσεις τους είναι πολύ περιποιημένες. Με λίγα λόγια κάνουν ό,τι μπορούν για να παρουσιάσουν σωστά το προϊόν τους», αναφέρει η Κόνι Κέισεν. 

Πηγή: www.ethnos.gr

Αλέξης Σωτηρόπουλος - Δευτέρα 26 Αυγούστου 2013