Από το Blogger.

Ιταλοί τουρίστες ανακαλύπτουν τη Βόρεια Ελλάδα λόγω Εγνατίας Οδού


Τη Βόρεια Ελλάδα "ανακαλύπτουν" τα τελευταία χρόνια ολοένα περισσότεροι Ιταλοί τουρίστες, χάρη στην ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού και την αύξηση των απευθείας αεροπορικών συνδέσεων των εταιρειών Alitalia, Aegean και Ryanair, από Ρώμη, Μιλάνο και Μπέργκαμο προς τη Θεσσαλονίκη.  
Τώρα, ο Οργανισμός Τουρισμού της Χαλκιδικής, σε συνεργασία με άλλους φορείς και οργανισμούς, ετοιμάζεται να ξεκινήσει εκστρατεία προβολής της Εγνατίας Οδού στην ιταλική αγορά, ώστε οι τουριστικές ροές από τη γείτονα να αυξηθούν περαιτέρω, καθώς πολλοί Ιταλοί δεν γνωρίζουν ακόμη πόσο κοντά στη Χαλκιδική (φωτογραφία) έχει έρθει η χώρα τους, χάρη στο νέο οδικό δίκτυο. Με την Εγνατία η απόσταση Ηγουμενίτσας - Θεσσαλονίκης έχει μειωθεί στις 3 - 3,5 ώρες. 
Ο Οργανισμός μπήκε σε διαδικασία προβολής των πλεονεκτημάτων της Εγνατίας Οδού, σε συνεργασία με φορείς, όπως το Ελληνικό Κέντρο Πολιτισμού στο Βερολίνο, το γραφείο του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) στην Ιταλία, αλλά και στο πλαίσιο του προγράμματος Via Egnatia. Το πρόγραμμα αφορά τούς προορισμούς κατά μήκος της Εγνατίας Οδού και μεταξύ άλλων έχει στόχο να αναδείξει τα ήδη υφιστάμενα τουριστικά προϊόντα της περιοχής, όπως τον ποδηλατικό, ιαματικό, ορειβατικό, περιπατητικό, γαστρονομικό και τον οινικό τουρισμό. 
"Σχεδόν το 50% των διανυκτερεύσεων στα ξενοδοχεία της Χαλκιδικής προέρχονται πλέον από οδικό τουρισμό. Το φαινόμενο αυτό έχει γίνει εντονότερο τα τελευταία δύο - τρία χρόνια και αυτό δείχνει ότι ο οδικός τουρισμός στην Ελλάδα επιστρέφει σταδιακά στα προ της δεκαετίας του ’90 επίπεδα, όταν είχε γνωρίσει μεγάλη άνθιση", αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων και του Οργανισμού Τουρισμού Χαλκιδικής,  Γρηγόρης Τάσιος.
Αν στο πρώτο και δεύτερο "πόδι" της Χαλκιδικής οι Ιταλοί έχουν αρχίσει να συρρέουν μαζικότερα, στο τρίτο κατέχουν μια σημαντική πρωτιά. "Οι Ιταλοί σημειώνουν φέτος τη μεγαλύτερη αύξηση αφίξεων μεταξύ των ξένων τουριστών στο τρίτο «πόδι». Βέβαια, ο αρχικός αριθμός τους ήταν μικρός, οπότε η αύξηση που σημειώνεται ποσοστιαία ίσως είναι λίγο παραπλανητική, αλλά δεν παύει να είναι θεαματική", σημειώνει η διευθύντρια Μάρκετινγκ του Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης Προ του Άθω Μαρία Παππά. "Τώρα ετοιμαζόμαστε να μπούμε στην Ιταλία με ενέργειες για την προβολή του γαστρονομικού τουρισμού στην περιοχή μας, καθώς διαπιστώσαμε την αδυναμία των Ιταλών για φρέσκα ψάρια και θαλασσινά", σημείωσε η κ. Παππά, σύμφωνα με την οποία ο Οργανισμός αξιοποιεί ιδιαίτερα και το διαδίκτυο για την προβολή της περιοχής. Μόνο τον Ιούνιο, η ιστοσελίδα του Οργανισμού "δέχτηκε" 1.236 μοναδικούς επισκέπτες (unique visitors) από την Ιταλία.

Πηγή: www.capital.gr

Αλέξης Σωτηρόπουλος – Πέμπτη 8 Αυγούστου 2013