ΘΕΜΑΤΑ
- ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- ΑΡΘΡΑ
- ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ
- ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
- ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΥΠΟΣ - ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ - ΕΚΘΕΣΙΑΚΟΣ - ΚΙΝΗΤΡΩΝ)
- ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ
- ΕΡΕΥΝΕΣ - ΜΕΛΕΤΕΣ
- ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ (ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ - ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ - YACHTING)
- ΚΑΖΙΝΟ
- ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ (ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ - ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΑ ΔΩΜΑΤΙΑ - ΚΑΜΠΙΝΓΚΣ - ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ)
- ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ (ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ - ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ - CAR RENTAL - ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ - ΚΤΕΛ - ΤΑΞΙ)
- ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
- ΞΕΝΑΓΟΙ
- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ (ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ - ΔΙΕΘΝΕΙΣ - ΚΥΠΡΟΣ)
- ΠΡΟΣΩΠΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
- ΣΥΝΕΔΡΙΑ - ΗΜΕΡΙΔΕΣ - ΕΚΘΕΣΕΙΣ
- ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - INTERNET ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ (ΑΦΙΞΕΙΣ - ΕΣΟΔΑ)
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ
- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ - ΕΟΤ
- EDITORIAL
- MARKETING - ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ - ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ
Από το Blogger.
Βουλιάζει στην κρίση η ακτοπλοΐα
Εμφανή είναι τα απόνερα της κρίσης στον ακτοπλοϊκό κλάδο. Μέσα σε δύο χρόνια οι μεγαλύτερες εταιρείες (Blue Star, Superfast, Hellenic Seaways, ΑΝΕΚ, Minoan, ΝΕΛ), αναγκάστηκαν να αποδρομολογήσουν 14 πλοία, αυξάνοντας παράλληλα τη μέση ηλικία του στόλου στα 16,8 έτη.
Από το 2009, η κρίση «κατάπιε» 3,04 εκατ. επιβάτες, 541.000 Ι.Χ. και 115.000 φορτηγά. Σαν να μην έφτανε αυτό, αν και φέτος παρατηρείται αύξηση στις αφίξεις τουριστών, τόσο στην ενδοχώρα όσο και στα νησιά, εντούτοις μόνο 20% - 25% χρησιμοποιούν τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
Η κατάσταση επιδεινώνεται περαιτέρω από την αλματώδη αύξηση των καυσίμων. Έτσι, ενώ το 2009 το κόστος καυσίμου αποτελούσε το 42% των δαπανών εκμετάλλευσης, το 2012 εκτοξεύτηκε στο 53%, ενώ τα έσοδα συρρικνώθηκαν τουλάχιστον 20%.
Ενδεικτικό της ραγδαίας μείωσης των επιβατών στην ακτοπλοΐα είναι το γεγονός ότι τον Ιούλιο του 2009 από το λιμάνι του Πειραιά είχαν ταξιδέψει 1,25 εκατ. επιβάτες, το 2010 το ίδιο μήνα έπεσαν σε 1,14 εκατ., το 2011 ακόμα περισσότερο, σε 1,08 εκατ., το 2012 στις 895.298, ενώ φέτος έχουν ταξιδέψει 866.331 άτομα.
Ο κλάδος υφίσταται ασφυκτική πίεση, με ορατά τα σημάδια χρεοκοπίας εταιρειών. Κύριος στόχος όλων των εταιρειών παραμένει η ελαχιστοποίηση του κόστους λειτουργίας, μέσω της εφαρμογής συγκεκριμένων στρατηγικών, όπως σημαντική μείωση των ταχυτήτων, μείωση αριθμού προσεγγίσεων σε λιμάνια, αντικατάσταση κοστοβόρων πλοίων και συρρίκνωση των οργανικών θέσεων.
Πηγές: www.enet.gr, www.tanea.gr
Αλέξης Σωτηρόπουλος – Πέμπτη 22 Αυγούστου 2013