ΘΕΜΑΤΑ
- ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- ΑΡΘΡΑ
- ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ
- ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
- ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΥΠΟΣ - ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ - ΕΚΘΕΣΙΑΚΟΣ - ΚΙΝΗΤΡΩΝ)
- ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ
- ΕΡΕΥΝΕΣ - ΜΕΛΕΤΕΣ
- ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ (ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ - ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ - YACHTING)
- ΚΑΖΙΝΟ
- ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ (ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ - ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΑ ΔΩΜΑΤΙΑ - ΚΑΜΠΙΝΓΚΣ - ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ)
- ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ (ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ - ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ - CAR RENTAL - ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ - ΚΤΕΛ - ΤΑΞΙ)
- ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
- ΞΕΝΑΓΟΙ
- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ (ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ - ΔΙΕΘΝΕΙΣ - ΚΥΠΡΟΣ)
- ΠΡΟΣΩΠΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
- ΣΥΝΕΔΡΙΑ - ΗΜΕΡΙΔΕΣ - ΕΚΘΕΣΕΙΣ
- ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - INTERNET ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ (ΑΦΙΞΕΙΣ - ΕΣΟΔΑ)
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ
- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ - ΕΟΤ
- EDITORIAL
- MARKETING - ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ - ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ
Από το Blogger.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αναζητούν σανίδα σωτηρίας στο φυσικό αέριο
Το 2001 το κόστος καυσίμου στο εισιτήριο ήταν κάτω του 20% και σήμερα αναλογεί στο 60%. Αυτή τη διαφορά έρχεται να πληρώσει τώρα ο καταναλωτής, ο οποίος λόγω της κρίσης έχει ελαχιστοποιήσει τα ταξίδια του από και προς τα νησιά, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να έχουν μειωθεί τα τελευταία πέντε χρόνια 40% κατά μέσο όρο. Για να γίνει κατανοητή η διαφορά τού χθες με το σήμερα σε ό,τι αφορά το κόστος των ακτοπλοϊκών καυσίμων, το 2001 το πετρέλαιο κόστιζε 16 δολάρια το βαρέλι και σήμερα κοστίζει περίπου 105.
Αυτό σημαίνει ότι στο δρομολόγιο Πειραιάς - Πάρος - Νάξος - Σαντορίνη το κόστος των καυσίμων ανέρχεται σε 40.000 ευρώ (ο τόνος κοστίζει σήμερα 520 ευρώ, ενώ το 2009 45% λιγότερο). Για να καλυφθεί το κόστος αυτό πρέπει το πλοίο να μεταφέρει περίπου 2.000 επιβάτες, κάτι που γίνεται τους καλοκαιρινούς μήνες, αλλά τους υπόλοιπους είναι αδιανόητο.
Απέναντι σε αυτό το πρόβλημα το υπουργείο Ναυτιλίας σε συνεργασία με τους ακτοπλόους ψάχνει τις δυνατότητες χρήσης και φυσικού αερίου για την κίνηση των πλοίων. Παρότι το εγχείρημα δείχνει να μην είναι εύκολη υπόθεση, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης φιλοδοξεί μέσα στο 2014 να δρομολογηθεί το πρώτο πλοίο ακτοπλοΐας που θα χρησιμοποιεί φυσικό αέριο για την κίνησή του. Στο εγχείρημα αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει και η Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία μπορεί να επιδοτήσει με 50% το κόστος μετατροπής της πετρελαιοκίνησης σε κίνηση με φυσικό αέριο.
Πάντως οι ακτοπλόοι είναι επιφυλακτικοί για ένα τέτοιο ενδεχόμενο, καθώς η συγκυρία δεν είναι ευνοϊκή για νέες επενδύσεις...
Πηγή: www.tanea.gr
Αλέξης Σωτηρόπουλος – Πέμπτη 22 Αυγούστου 2013