Από το Blogger.








.

Πρόσω ολοταχώς για την κρουαζιέρα


Σε σημαντικό τροφοδότη της ελληνικής οικονομίας εξελίσσεται η βιομηχανία της κρουαζιέρας, με την Ελλάδα να βρίσκεται σε περίοπτη θέση στη λίστα με τους πιο δημοφιλείς προορισμούς επιβατών κρουαζιέρας στον κόσμο.
Σε παγκόσμιο επίπεδο οι επιβάτες κρουαζιέρας έφτασαν να διπλασιαστούν την τελευταία δεκαετία και να ξεπερνούν σήμερα τα 20 εκατομμύρια. Πρώτος προορισμός προτίμησης επιβατών κρουαζιέρας στον κόσμο παραμένει η Καραϊβική και δεύτερος η Ανατολική Μεσόγειος με κεντρικό άξονα το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο μέχρι το τέλος του χρόνου θα διαθέτει 11 θέσεις ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων, ενώ ήδη έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ η δημιουργία έξι νέων θέσεων ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς.
Παρά την οικονομική ύφεση, οι εκτιμήσεις των ειδικών για τις επιδόσεις φέτος της κρουαζιέρας είναι ιδιαίτερα ευοίωνες, προβλέποντας αύξηση της τάξης του 15% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνο το λιμάνι του Πειραιά εκτιμάται ότι θα υποδεχθεί περίπου 900 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, που θα μεταφέρουν περίπου 2,2 εκατομμύρια επιβάτες. Εντυπωσιακή είναι η αύξηση που καταγράφει η τουριστική κίνηση στον τομέα της κρουαζιέρας σε Κέρκυρα, Κυκλάδες και βορειοανατολικό Αιγαίο.
Η απόφαση της Disney Cruise Line για ένταξη φέτος και ελληνικών προορισμών στα ταξιδιωτικά πακέτα στη Μεσόγειο δημιουργεί πολλαπλά οφέλη από τις προγραμματισμένες αφίξεις του Disney Magic (φωτογραφία). Δεδομένου ότι δύο στους πέντε επιβάτες κρουαζιέρας είναι Αμερικανοί, δημιουργεί περιθώρια για μεγαλύτερη διείσδυση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στην αγορά των ΗΠΑ.
Η αύξηση όμως σε επιβάτες κρουαζιέρας δεν συμβαδίζει με αντίστοιχη αύξηση εσόδων, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των ελληνικών λιμανιών αποτελούν κυρίως λιμάνια διέλευσης και όχι λιμάνια εκκίνησης και συνεπώς οι δαπάνες των επιβατών, αλλά και των εταιρειών κρουαζιέρας που πραγματοποιούνται στη χώρα μας είναι χαμηλές. Η μέση δαπάνη ανά επιβάτη είναι της τάξης των 600 ευρώ στα λιμάνια εκκίνησης (κόστος καυσίμων, δαπάνες διαμονής κ.ά.) και της τάξης των 80 ευρώ στα λιμάνια διέλευσης. Επίσης είναι αξιοσημείωτο ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας συνήθως χρησιμοποιούν τα λιμάνια εκκίνησης ως βάσεις από όπου προμηθεύονται καύσιμα, τρόφιμα και λοιπό εξοπλισμό, ενώ πραγματοποιούν και μεγάλο μέρος των επισκευών των πλοίων. 

Πηγή: www.ethnos.gr

Αλέξης Σωτηρόπουλος – Πέμπτη 22 Αυγούστου 2013