Από το Blogger.

Η γερμανική αγορά... βαρόμετρο για τον κρητικό τουρισμό

Το λιμάνι των Χανίων
Είναι γνωστό εδώ και πάνω από τρεις δεκαετίες ότι η γερμανική αγορά αποτελεί το βασικό πυλώνα ανάπτυξης για τον κρητικό τουρισμό, καθώς ακόμα και σε κακές τουριστικά χρονιές οι Γερμανοί τουρίστες αποτελούν τη βάση για το τελικό συμπέρασμα τόσο αριθμητικά όσο και στα έσοδα. 
H γερμανική αγορά, βάσει των στοιχείων για τους τρεις βασικούς μήνες του καλοκαιριού, επανέκαμψε, γεγονός που κάνει τους φορείς του τουρισμού να χαμογελούν και να ατενίζουν με αισιοδοξία το μέλλον.
Με βάση τα στοιχεία, οι επαναλαμβανόμενοι τουρίστες στην Κρήτη αποτελούν τουλάχιστον το 25% της τουριστικής μας δύναμης, δημιουργώντας έτσι μια καλή βάση για μια περαιτέρω ανάπτυξη της τουριστικής μας βιομηχανίας. 
Η καλύτερη προίκα για τον κρητικό τουρισμό είναι οι επαναλαμβανόμενοι τουρίστες. Αυτοί δηλαδή που επιλέγουν το νησί μας διαχρονικά ως τόπο διακοπών τα τελευταία 15 με 20 χρόνια και μπορεί να βρεθούν στην Κρήτη δύο φορές την τουριστική περίοδο. Συνήθως, το πρώτο κύμα επαναλαμβανόμενων τουριστών έρχεται Απρίλιο και Μάιο, ενώ το λεγόμενο μεγάλο κύμα έρχεται από τα μέσα Σεπτεμβρίου μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου.
Οι περιοχές που προτιμούν οι Γερμανοί επαναλαμβανόμενοι τουρίστες είναι η Χερσόνησος, η Σταλίδα, ο Άγιος Νικόλαος και το Ρέθυμνο. Είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι στο νησί μας πολύ συχνά συναντάς περιπτώσεις Γερμανών τουριστών που ερωτεύτηκαν στην Ελλάδα, παντρεύτηκαν και από τότε, από γενιά σε γενιά, κάνουν διακοπές στη χώρα μας, έχοντας δημιουργήσει ισχυρούς δεσμούς τόσο με περιοχές όσο και με ανθρώπους. Εδώ είναι και το δυνατό χαρτί του κρητικού τουρισμού. Δηλαδή, ο ανθρώπινος παράγοντας και κυρίως οι δυνατές σχέσεις που δημιουργούνται μεταξύ Γερμανών τουριστών αλλά και ντόπιων.
Ένα ακόμη χαρακτηριστικό των επαναλαμβανόμενων τουριστών είναι ότι επιλέγουν πάντα μικρά ξενοδοχεία ή ενοικιαζόμενα δωμάτια, τρώνε στην ίδια ταβέρνα από την πρώτη φορά που ήρθαν στην Κρήτη, επιλέγουν την ίδια παραλία για κολύμπι, και ακολουθούν ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα καθημερινότητας, κάνοντας παρέα με ντόπιους, που πλέον τους θεωρούν στενούς φίλους τους.
Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς, περίπου 40% από τη γερμανική αγορά είναι επαναλαμβανόμενοι τουρίστες, καθώς έχουν επισκεφθεί τουλάχιστον τέσσερις φορές τη χώρα μας τα τελευταία δέκα χρόνια. 

Πηγή: www.neakriti.gr

Αλέξης Σωτηρόπουλος - Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2013