Από το Blogger.








.

Ώρα μηδέν για την ακτοπλοΐα...



Είναι ίσως η πρώτη φορά στη μακρόχρονη ιστορία της που η ακτοπλοΐα, παρασυρμένη στη δίνη της οικονομικής κρίσης, βρίσκεται αντιμέτωπη με φουρτούνες που απειλούν ακόμη και την επιβίωσή της. Το θέμα προσλαμβάνει ιδιαίτερη σημασία το Πάσχα και τους καλοκαιρινούς μήνες, οπότε αυξάνεται η τουριστική κίνηση. Το ερώτημα που τίθεται πλέον είναι υπαρκτό: Η ακτοπλοΐα είναι σε θέση να ανταποκριθεί πλέον στο ρόλο της; 
Γεγονός αποτελεί ότι ο κλάδος είναι "βουτηγμένος" στα χρέη: μονάχα για το 2012 οι ζημιές των ακτοπλοϊκών εταιρειών Attica, ΑΝΕΚ, Minoan και ΝΕΛ, εκτιμώνται στα 220 εκατ. ευρώ, όταν την ίδια στιγμή οι υποχρεώσεις τους υπερβαίνουν τα 1,35 δισ. ευρώ. Δραματικές είναι οι επιπτώσεις της κρίσης και στη ναυτική εργασία: από το 2010 ώς και το 2012 η ανεργία αυξήθηκε κατά 72,6%. 
Μεγάλη πληγή παραμένει και η αύξηση της τιμής των καυσίμων και η μείωση της επιβατικής κίνησης: από το 2009 έως και το 2012 η πτώση της κίνησης των επιβατών φτάνει το 23,3%, στα Ι.Χ. το 29,7% και στα φορτηγά το 24,8%. Από την άλλη πλευρά, η αύξηση της τιμής των καυσίμων την τριετία 2009 - 2012 ξεπερνάει το 100%. 
Ως αποτέλεσμα δεκάδες νησιά του Αιγαίου παραμένουν «ακάλυπτα» ή διαθέτουν υποτυπώδη ακτοπλοϊκή σύνδεση. Έντονα είναι όμως και τα παράπονα των επιβατών, που χαρακτηρίζουν «τσουχτερά» τα εισιτήρια, ιδιαίτερα το Πάσχα και τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν οι εταιρείες επιχειρούν να βγάλουν τα... σπασμένα. 

Πηγή: www.enet.gr

Αλέξης Σωτηρόπουλος - Τετάρτη 8 Μαΐου 2013