Από το Blogger.








.

Η Ελλάδα πρέπει να εκμεταλλευτεί τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της στο συνεδριακό τουρισμό



Το πλήγμα που έχει δεχτεί η εικόνα της Αθήνας στο εξωτερικό, η απουσία στοχευμένου μάρκετινγκ και η έλλειψη συνεδριακού κέντρου είναι οι βασικοί λόγοι που καθιστούν την Ελλάδα «αδύναμο παίκτη» στη διεθνή συνεδριακή αγορά.
Εκτός από την Αθήνα το συνεδριακό της προφίλ χάνει σταδιακά η Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια, με τις εκδηλώσεις μεγάλης εμβέλειας να είναι εξαιρετικά περιορισμένες.
Σημειώνεται ότι για την οργάνωση μεγάλων συνεδρίων οι σχετικές αποφάσεις λαμβάνονται 2 - 4 χρόνια πριν, ενώ για τα πολύ μεγάλα (με 5.000 συνέδρους) έως και 5 - 7 χρόνια πριν.
Σε συνέδριο 7.000 στελεχών του χρηματοοικονομικού τομέα, που πραγματοποιήθηκε στη Βιέννη το 2008, τα έσοδα για την πόλη έφτασαν –σε μία εβδομάδα– στα 60 εκατ. ευρώ. Άλλωστε, οι επισκέπτες του συνεδριακού τουρισμού (προερχόμενοι από κλάδους όπως ο ιατρικός, ο χρηματοοικονομικός κ.ά.) είναι συνήθως υψηλότερης οικονομικής στάθμης και δαπανούν περισσότερα χρήματα από τον τουρίστα αναψυχής.
Πάντως εκπρόσωποι της τουριστικής βιομηχανίας συμφωνούν ότι η χώρα διαθέτει σημαντικές δυνατότητες στο συνεδριακό τομέα. Ο ιστορικός - αρχαιολογικός πλούτος της χώρας και οι τουριστικές δυνατότητες που προσφέρει την καθιστούν ιδανική επιλογή για τους οργανωτές συνεδρίων.
Το Γραφείο Συνεδρίων της Αθήνας (Athens Convention Bureau), προσπαθώντας να αναθερμάνει το ενδιαφέρον για το συνεδριακό τουρισμό, θα διαθέσει κονδύλια ύψους 305.420 ευρώ το 2013 για την τουριστική προβολή της Αθήνας σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, σε αναβάθμιση του διαδικτυακού τόπου του Γραφείου, σε δράσεις μέσω του διαδικτύου, σε εκμετάλλευση των κοινωνικών δικτύων, σε Fam Trips και Virtual Fam Trips (ταξίδια εξοικείωσης) κ.λπ.

Πηγή: www.express.gr

Αλέξης Σωτηρόπουλος – Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2013