ΘΕΜΑΤΑ
- ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- ΑΡΘΡΑ
- ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ
- ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
- ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΥΠΟΣ - ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ - ΕΚΘΕΣΙΑΚΟΣ - ΚΙΝΗΤΡΩΝ)
- ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ
- ΕΡΕΥΝΕΣ - ΜΕΛΕΤΕΣ
- ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ (ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ - ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ - YACHTING)
- ΚΑΖΙΝΟ
- ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ (ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ - ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΑ ΔΩΜΑΤΙΑ - ΚΑΜΠΙΝΓΚΣ - ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ)
- ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ (ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ - ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ - CAR RENTAL - ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ - ΚΤΕΛ - ΤΑΞΙ)
- ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
- ΞΕΝΑΓΟΙ
- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ (ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ - ΔΙΕΘΝΕΙΣ - ΚΥΠΡΟΣ)
- ΠΡΟΣΩΠΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
- ΣΥΝΕΔΡΙΑ - ΗΜΕΡΙΔΕΣ - ΕΚΘΕΣΕΙΣ
- ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - INTERNET ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ (ΑΦΙΞΕΙΣ - ΕΣΟΔΑ)
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ
- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ - ΕΟΤ
- EDITORIAL
- MARKETING - ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ - ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ
Από το Blogger.
Η ελληνική ακτοπλοΐα σε κρίση
Δραματική πτώση της επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης γνωρίζει η ελληνική ακτοπλοΐα, με τις εταιρείες να ισορροπούν σε τεντωμένο σκοινί.
Υπέρογκα τραπεζικά χρέη, συσσωρευμένες ζημιές ρεκόρ εκατοντάδων εκατομμυρίων και ένας στόλος πλοίων που διαρκώς συρρικνώνεται λόγω της κρίσης, σκιαγραφούν το τοπίο στο Αιγαίο και την Αδριατική.
Στην ετήσια μάλιστα μελέτη της, η εταιρεία χρηματοοικονομικών συμβούλων XRTC, προβλέπει ότι χωρίς συγχωνεύσεις ο κλάδος δεν θα μπορέσει να επιβιώσει, καθώς για άλλη μια χρονιά, το μεταφορικό έργο των ακτοπλοϊκών εταιρειών μειώθηκε (-12% το 2012 σε σχέση με το 2011).
Ακόμα και δρομολόγια στις λεγόμενες περιοχές «φιλέτα» των Κυκλάδων, είτε έχουν συρρικνωθεί, είτε έχουν αυξήσει τους λιμένες προσέγγισης. Πιο συγκεκριμένα η κίνηση επιβατών στο Αιγαίο έχει μειωθεί κατά 24% σε σχέση με το 2006.
Εξίσου δραματική είναι και η εικόνα στην Αδριατική λόγω τόσο της συνεχιζόμενης μείωσης των εισαγωγών της χώρας, αλλά και του έντονου ανταγωνισμού. Το μεταφορικό έργο των επιβατών δείχνει σημάδια σημαντικής συρρίκνωσης και τις εταιρείες στο σύνολό τους να εμφανίζουν σωρευτική μείωση της τάξης του 34%.
Οι σωρευτικές ζημίες προ φόρων από το 2009 στο σύνολο των εταιρειών ανέρχονται στα 709 εκ. ευρώ, ενώ ασφυκτικές πιέσεις στις εταιρείες δημιουργούν τα τραπεζικά χρέη που φτάνουν το 1,1 δισ. ευρώ. Μάλιστα, οι δανειακές υποχρεώσεις των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων αυξήθηκαν κατά 1,4% σε σύγκριση με το 2012.
Δραματική είναι η συρρίκνωση και του ακτοπλοϊκού στόλου. Οι εταιρείες, αν και η καθεμία ακολουθεί διαφορετική στρατηγική στον εξορθολογισμό του διαχειριζόμενου στόλου (αμφίδρομη πώληση, αγορά και ναύλωση πλοίων, γεωγραφική διασπορά του στόλου σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο και συνεργασία σε γραμμές έντονου ανταγωνισμού) συνεχίζουν να συρρικνώνονται. Ο λόγος είναι ότι η μείωση της επιβατικής κίνησης και το υψηλό κόστος δρομολόγησης (κυρίως εξαιτίας του κόστους καυσίμων) εξανεμίζουν το όποιο όφελος.
Πηγή: www.ethnos.gr
Αλέξης Σωτηρόπουλος - Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013