ΘΕΜΑΤΑ
- ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- ΑΡΘΡΑ
- ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ
- ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
- ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΥΠΟΣ - ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ - ΕΚΘΕΣΙΑΚΟΣ - ΚΙΝΗΤΡΩΝ)
- ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ
- ΕΡΕΥΝΕΣ - ΜΕΛΕΤΕΣ
- ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ (ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ - ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ - YACHTING)
- ΚΑΖΙΝΟ
- ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ (ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ - ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΑ ΔΩΜΑΤΙΑ - ΚΑΜΠΙΝΓΚΣ - ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ)
- ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ (ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ - ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ - CAR RENTAL - ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ - ΚΤΕΛ - ΤΑΞΙ)
- ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
- ΞΕΝΑΓΟΙ
- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ (ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ - ΔΙΕΘΝΕΙΣ - ΚΥΠΡΟΣ)
- ΠΡΟΣΩΠΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
- ΣΥΝΕΔΡΙΑ - ΗΜΕΡΙΔΕΣ - ΕΚΘΕΣΕΙΣ
- ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - INTERNET ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ (ΑΦΙΞΕΙΣ - ΕΣΟΔΑ)
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ
- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ - ΕΟΤ
- EDITORIAL
- MARKETING - ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ - ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ
Από το Blogger.
Η Θεσσαλονίκη χάνει... πόντους από ανταγωνιστικούς προορισμούς
H εικόνα που υπάρχει στον τουρισμό της Θεσσαλονίκης παρουσιάζει ανησυχητικά χαρακτηριστικά, δεδομένου ότι οι πληρότητες μόλις που κινούνται λίγο πάνω από το 50%, ενώ οι μέσες αποδόσεις ανά δωμάτιο συνεχίζουν να κατρακυλούν χρόνο με το χρόνο, με συνέπεια σήμερα να αποφέρουν περίπου 70 ευρώ ανά διανυκτέρευση.
Την ίδια στιγμή, προορισμοί όπως το Παρίσι, το Λονδίνο, η Βενετία, η Κωνσταντινούπολη και η Αθήνα, «παίζουν» με πληρότητες οι οποίες κυμαίνονται από 65% έως 85% και συνοδεύονται με αποδόσεις μεταξύ 80 ευρώ έως και άνω των 250 ευρώ ανά δωμάτιο. Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται σε μελέτη - έρευνα που διενήργησε για δεύτερη συνεχή χρονιά η εταιρεία GBR Consulting, για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης με σκοπό να «μετρήσει» το βαθμό ικανοποίησης των επισκεπτών της πόλης, καθώς επίσης και την αποδοτικότητα του τοπικού ξενοδοχειακού δυναμικού.
Το δείγμα αφορά 28 ξενοδοχεία της πόλης όλων των κατηγοριών. Συνολικά ο κύκλος εργασιών των ξενοδοχειακών μονάδων του δείγματος διολίσθησε από τα 55,1 εκατ. ευρώ του 2008, στα 40 εκατ. ευρώ το 2011, ενώ αντίστοιχα οι πληρότητες από το 63% πριν από τέσσερα χρόνια, «έκατσαν» στο 54% πέρσι.
Μειονεκτήματα για τον τοπικό ξενοδοχειακό κλάδο και κατ' επέκταση για την οικονομία της πόλης, συνιστούν οι διαπιστώσεις ότι το 24% των μονάδων δεν διαθέτουν σελίδα στο διαδίκτυο και δεν πραγματοποιούν on line κρατήσεις, όπως και το ότι η πλειονότητα δεν έχει link ή σελίδα στο facebook (το 60%) ή σε άλλα social media (π.χ. linkedin διαθέτει μόνο το 3% του συνόλου), με συνέπεια να δυσχεραίνεται η αποτύπωση της Θεσσαλονίκης ως ενός προορισμού αναγνωρίσιμου στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη.
Οι επισκέπτες της Θεσσαλονίκης, τέλος, σύμφωνα με όσα απάντησαν στην έρευνα, της βγάζουν... κόκκινη κάρτα σε θέματα που άπτονται της ρύπανσης, του πρασίνου, των κοινόχρηστων χώρων, των μέσων μαζικής μεταφοράς και των υποδομών στο αεροδρόμιο και στο λιμάνι.
Πάντως ιδιαίτερα ενθαρρυντικό στοιχείο είναι το γεγονός ότι το 90% όσων ρωτήθηκαν δήλωσαν πως έχουν ξαναεπισκεφθεί τη Θεσσαλονίκη, τους άρεσε και θα τη σύστηναν ανεπιφύλακτα σε φίλους τους.
Αναλυτικότερα τα αποτελέσματα της έρευνας:
Αλέξης Σωτηρόπουλος - Δευτέρα 28 Μαΐου 2012